مشارکت گسترده دانش‌ آموزان در پویش پیک زمین

نوید یک آینده سبز برای ایران زمین

مشارکت گسترده دانش‌ آموزان در پویش پیک زمین

به گزارش گلونی بسیاری از کودکان و نوجوانان دانش آموز، با نوشته‌های زیبای خود در پویش پیک زمین مشارکت کرده‌اند.

حضور نسل تازه در پویشی که حامی محیط زیست و درختان است، نوید روزهای خوش آینده برای طبیعت این سرزمین خواهد بود.

آشنایی دانش آموزان از این سنین با فعالیت‌های داوطلبانه و حامی صلح و طبیعت، حس مسئولیت پذیری، انسان دوستی، کمک به هم‌نوع و حفظ محیط زیست را در جامعه زنده می‌کند.

شرکت کنندگان در این پویش‌ها یاد می‌گیرند که نسبت به مسائل محیط اطراف خود بی‌تفاوت نباشند.

یاد می‌گیرند در هر سن و سالی می‌توان حامی طبیعت و جزئی از فعالیت‌های سازنده اجتماعی بود.

مشارکت گسترده دانش‌ آموزان

حضور در چنین پویش‌هایی همچنین باعث ارتقای عزت و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان شده و افق نگاه آن‌ها را برای روبه‌رو شدن با چالش‌ها آینده گسترده‌تر خواهد کرد.

این روزها که شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، باعث کاهش تجمع‌ها و تعطیلی مدارس شده، فرصت خوبی‌ است تا والدین و همراه فرزندان‌شان ضمن مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، زمینه رشد هوش اجتماعی و تقویت روحیه فرزندان‌شان را فراهم کنند.

پویش پیک زمین در کنار هواداری از طبیعت و کاشت درخت به فرزندان ما کمک می‌کند که اهمیت حضور و نقش خود را در جامعه درک کنند، نسبت به محیط زیست بی‌اعتنا نباشند و بیاموزند که در بزرگسالی هم بخشی از وقت خود را برای کارهای مفید و داوطلبانه اختصاص ‌دهند.

تشویق به دوستی، کمک به احیای طبیعت و حرکت به سمت نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت، جلوگیری از آسیب و قطع پوشش گیاهی و مراقبت از محیط زیست، هدف پیک زمین در تشویق کودکان و نوجوانان به مشارکت در این پویش است.

اگر دانش آموز هستید یا فرزند کودک و نوجوان دارید با یک نوشته کوتاه درباره درخت، زمین و محیط زیست، در پویش پیک زمین شرکت و یک نهال تازه به طبیعت ایران زمین هدیه کنید.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 218187 ساعت خبر : 9:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=218187
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات