نگهداری استرلیتزیا یا پرنده بهشتی و مراقبت از این گیاه

نگهداری استرلیتزیا یا پرنده بهشتی و مراقبت از این گیاه

به گزارش گلونی گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی از زیباترین گل‌های گرمسیری است که گیاه‌شناسان آن را هم خانواده موز می‌دانند.

از آنجا که این گل زیبا اصالت گرمسیری دارد، مقاوم است و اگر مراقبت از آن به خوبی انجام شود، می‌تواند در سال چند بار گل بدهد. اگر به تازگی یک گلدان پرنده بهشتی خریده‌اید، باید صبر کنید تا بعد از سه سال شروع به گل‌دهی کند.

گل‌های این گیاه سه گلبرگ نارنجی و سه گلبرگ آبی دارد که ترکیب آنها زیبایی خاصی به وجود می آورد و بعد از کمی رشد گل‌ها حالت پرنده‌ای را می‌گیرند که در حال پرواز است.

برگ‌های این گیاه عاشق رطوبت هستند؛ پس هرچقدر گلدان‌تان برگ‌های بیشتری دارد، بیشتر به آن آب بدهید به خصوص در فصل بهار و تابستان که هوا گرم‌تر می‌شود.

نگهداری استرلیتزیا

بهتر است نگذارید خاک گلدان استرلیتزیای شما خشک شود اما این به معنای غرق کردن گیاه‌تان در آب نیست. همین که نگذارید رطوبتش را از دست بدهد، تشکر می‌کند و شاید به گل بشیند. اگر دچار کم آبی شود برگ‌های بزرگش از وسط شروع به زرد شدن می‌کنند و اگر زیاد از حد به آن آب بدهید، برگ‌هایش قهوه‌ای و شکننده می‌شوند.

استرلیتزیا نور کامل و درخشان خورشید را دوست دارد و اگر یک جریان هوای ملایم هم در کنار آبیاری منظم و نور خوب قرار بگیرد، می‌توانید خودنمایی گلدان‌تان را شاهد باشید.

پاسیوها، بالکن‌ها و تراس‌ها بهترین گزینه برای نگهداری گلدان‌تان هستند به شرطی که هوای این مکان‌ها سرد نباشد و یا بیش از حد سایه نداشته باشند.

اگر مکان گلدان‌تان کاملاً سایه است، خوب است بدانید که باید با گل‌های آن خداحافظی کند و تنها برگ است که می‌ماند.

پایان پیام

نویسنده: عطیه نجفی

کد خبر : 218804 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=218804
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات