لاشه یک قطعه پورپویز در ساحل دلوار بوشهر دیده شد

لاشه یک قطعه پورپویز در ساحل دلوار دیده شد

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۰، لاشه یک قطعه پورپویز که از پستانداران آبزی در منطقه خلیج فارس است مشاهده گردید.

فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، ضمن اعلام این خبر افزود: «این لاشه با طول کل حدود ۱۷۰ سانتی‌متر طبق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته بر روی آن به واسطه تصادم با شناورهای دریایی دچار آسیب و تلف شده است.

پورپویز بی‌باله (پوزه پهن)، گونه‌ای از پستانداران دریایی از گونه‌های در معرض خطر انقراض از راسته آب بازان و زیر راسته نهنگ‌های دندان‌دار است که فاقد باله پشتی و پوزه مشخص بوده و با سری گرد و شیب‌دار است.

این گونه در آب‌های گرم و ساحلی اقیانوس هند تا خلیج فارس و همچنین آب‌های ساحلی ژاپن به صورت انفرادی یا گروهی یافت می‌شوند و تغذیه آن‌ها بیشتر از ماهی‌های کوچک، اسکوییدها، میگو و در مواردی مواد گیاهی است.»

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت: «فعالیت‌های آموزشی مناسبی که در سنوات اخیر جهت صیادان و فعالین دریایی در رابطه آشنایی با اهمیت گونه‌های دریایی صورت گرفته و خوشبختانه نتایج مثبتی را در رفتار صیادان با پستانداران دریایی و کاهش آمار تلفات ناشی از تصادمات دریایی داشته است اما امروز علاوه بر خطر تردد شناورها و کشتی‌ها برای گونه‌های دریایی، آلودگی‌های محیط زیست نیز حیات این گونه‌ها و تنوع زیستی آنها را تهدید می‌کند.

بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست نظارت‌های لازم را در این زمينه انجام می‌دهد. اما حفاظت از دریا نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط و مسئول و البته مشارکت مردم به ویژه صیادان و جوامع بومی دارد.»

پایان پیام

کد خبر : 216803 ساعت خبر : 3:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216803
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات