کرونا در حوالی دریاچه کیو

کرونا در حوالی دریاچه کیو

به گزارش گلونی حوالی دریاچه کیو در شهر خرم‌آباد یکی از مناطق محبوب برای گردشگران بومی و مسافران در تعطیلات نوروز و فصل بهار است.

نوروز ۱۴۰۰ هم با وجود ادامه جولان ویروس کرونا، جذابیت و لطافت بهاری، بازدیدکنندگان بسیاری را برای گذراندن ساعاتی در طبیعت، استفاده از هوای بهاری و گردش در اطراف دریاچه، به این منطقه کشانده ‌است.

دریاچه کیو در کرونا

گزارش تصویری از ولی‌الله میراسماعیلی:

شلوغی اطراف این دریاچه هرچند به دوران پیش از کرونا نمی‌رسد اما خبر از رونق گرفتن دوباره طبیعت‌گردی و آشتی مردم با تفریحات جمعی و کاهش اضطراب عمومی ناشی از پاندمی می‌دهد.

آب تمیز، آب و هوای خوب و چشم‌اندازهای محصورکننده، دریاچه کیو را حتی در این نوروز کرونایی، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر خرم‌آباد تبدیل کرده است.

مردم چه با ماسک و رعایت پروتکل‌ها و چه بدون در نظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی در محدوده دریاچه کیو تردد می‌کنند یا بر روی دریاچه به قایق‌سواری و سایر تفریحات مشغولند.

در بین جمعیت که اغلب اهالی خود خرم‌آباد و لرستان هستند، دست‌فروشان بسیاری هم دیده می‌شوند که رونق گردشگری، بازار فروش آنها را هم گرم کرده و در این وانفسای اقتصادی کمک‌حالی برای گذران معیشت‌شان شده است.

هرچند حضور گردشگران در اطراف این دریاچه همراه با حال و هوای بهاری، نویدی برای احیای دوباره سبک زندگی پیش از همه‌گیری کووید۱۹ است، اما نگرانی‌هایی را نیز به سبب ازدحام جمعیت و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد می‌کند.

سرعت یافتن واکسیناسیون و ادامه همکاری مردم در رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک کمک می‌کند که این رونق نسبی و حال و روز خوش مردم در کنار دریاچه کیو و سایر مناطق تفریحی استان لرستان و سایر مناطق کشور، ادامه‌دار شود.

آنچه مناظر بهاری نوروز ۱۴۰۰ از منطقه کیو حکایت می‌کند، این است که حتی اگر کرونا و فشار اقتصادی جان مردم را به لب رسانده باشد، هنوز هم طبیعت جان‌پناه خستگی‌ها و دلزدگی‌های زندگی‌ است.

چشمه‌هایی که آب دریاچه کیو را تامین می‌کنند، حتی در میان شلوغی‌ها، پاکی و آرامش و خرمی را به دل‌های مردم هدیه‌ می‌کنند.

مردمی که از ملال شهر و خستگی روزگار، به زلال آب دریاچه و فراغتی و گوشه چمنی زیر نگاه ملایم آفتاب بهار، پناه برده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 215764 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215764
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات