۲۰۰ هزار گردشگر تا سوم فروردین از اصفهان بازدید کردند

بازدید بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان

به گزارش گلونی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان عنوان کرد: بازدید بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان در روزهای نخست سال جدید.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان تا روز سوم فروردین خبر داد.

فریدون اله‌یاری امروز ۴ فروردین‌ماه با اعلام این مطلب گفت: «با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده، آمار بازدید گردشگران از تمامی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تحت پوشش اداره کل و سایر نهادهای استان به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان در طی ایام نوروز ارسال می‌شود».

او افزود: «بررسی آمارهای موجود حاکی است که از ظهر روز ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ابتدای روز سوم فروردین‌ماه، ۲۱۲۵۶ نفر گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کرده‌اند».

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان ادامه داد: «بر اساس آمارهای موجود، جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان رتبه اول، شهرستان شهرضا رتبه دوم و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی شهرستان نائین رتبه سوم بازدیدهای گردشگران را به خود اختصاص داده است».

گفتنی است شهر اصفهان در قسمت مرکزی قلمرو ایران ولقع در دشت‌هایی که به موازات زاینده‌رود هستند، قرار گرفته است.

قلمروی استان اصفهان به خودی خود در ناحیه‌ای نسبتاً کوهستانی در مرکز فلات ایران قرار گرفته است که شامل کوهستان‌های پوشیده از برف زاگرس در غرب به سمت کویر مرکزی در شرق و شمال است.

به دلیل وجود مناطق با ارتفاع مختلف از سطح دریا شرایط اقلیمی متنوعی در این قلمرو موجود است.

اصفهان با وجود تاریخچه قدیمی و آثار باستانی فراوان آن یکی از شهرهای نمونه جهان است.

آثار تاریخی اصفهان شامل مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های گونه‌های متنوع از معماری ایرانی در هزار سال پیش و بیشتر است.

کیفیت و کمیت اینگونه کارهای هنری بسیار است و شاهکارهای هنری معماری ایرانی پس از اسلام است.

پایان پیام

کد خبر : 215092 ساعت خبر : 6:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215092
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات