گلونی

آغاز فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان های کشور

آغاز فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان های کشور

آغاز فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان های کشور

آغاز فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان‌های کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، احتمال افزایش وزش باد و بارش رگبار را داد.

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

در این شرایط ممکن است نیاز باشد افراد تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کرده و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهند.

مسئولین نیز باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند؛ از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال‌ احمر، ادارات کل راه و شهرسازی.

آغاز فعالیت سامانه بارشی

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۳: تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان، کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۴: سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شمالی کرمان، سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۵: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، نیمه جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست.

توصیه: خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست، عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته.

هشدار نارنجی هواشناسی

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل