گلونی

دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان فراخوان داد

دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان فراخوان داد

دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان فراخوان داد

دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان فراخوان داد

دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی «کتاب سال جوانان ایران» فراخوان این دوره را منتشر کرد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جایزه کتاب سال جوانان، این جایزه که به کوشش کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان و با آرمان نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان نوقلم ایران زمین پایه گذاری شده است، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی نیمه نخست سال 1400 در حوزه کتاب، پذیرای آثار برتر دانشوران جوان کشور است و در مرداد ماه سال جاری نیز فرجام خواهد یافت.

بر همین اساس، دبیرخانه این فراخوان از جوانان مولف، مترجم، مصحح و همچنین ناشران کشور می‌خواهد تا کتاب‌های پیشنهادی خود را با شرایط زیر به این دوره از جایزه معرفی کنند.

– فقط آثار پدیدآورندگان جوان زیر 29 سال؛ متولدین سال 1369 و بالاتر پذیرفته می‌شود. برپایه استاندارد جهانی و تعریف پذیرفته شده یونسکو، بازه سنی 15 تا 29 سال، دوران جوانی شناخته می‌شود.

-داوری آثار، در برگیرنده همه موضوعات رده بندی دیویی و حوزه کودک و نوجوان است. اما کتاب‌های کمک آموزشی پذیرفته نمی‌شوند.

– کتاب‌هایی که دارای چند پدیدآورنده هستند، هنگامی در فرآیند داوری قرار می‌گیرند که حداقل یک پدیدآور جوان داشته باشند.

کتاب‌ها باید در بازه زمانی آغاز سال 1398 تا پایان سال 1399 و برای نخستین بار به چاپ رسیده باشند.

-پذیرش پیشنهادها پس از ثبت نام از سوی پدیدآور (حقیقی) یا ناشر (حقوقی) در تارنمای رسمی جایزه کتاب سال جوانان به این نشانی و در ادامه با فرستادن دو نسخه از کتاب به همراه تصویر اسناد هویتی جوان صاحب اثر انجام می‌گیرد.

– مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه 1400 در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان می‌بایست پس از ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه به نشانی تهران، پل کالج، ابتدای خیابان حافظ، خیابان بامشاد، شماره 2، واحد 1، کد پستی: 1599617711 بفرستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه کتاب سال جوانان به این نشانی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88948820 و 09366885899 تماس بگیرند.

جایزه ملی کتاب سال

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل