گلونی

دانلود آلبوم دل بانگ اثری از علیرضا حاجی طالب و محمدامین اکبرپور

دانلود آلبوم دل بانگ اثری از علیرضا حاجی طالب و محمدامین اکبرپور

دانلود آلبوم دل بانگ اثری از علیرضا حاجی طالب و محمدامین اکبرپور

دانلود آلبوم دل بانگ اثری از علیرضا حاجی طالب و محمدامین اکبرپور

در این آلبوم، محمدامین اکبرپور با صدای تار خود، آوازِ علیرضا حاجی طالب را همراهی می‌کند و «دل بانگ»، آلبومی می‌شود در دستگاه ماهور که موسیقی دستگاهی ایران را با سنت موسیقایی خاص دزفول و شوشتر پیوند می‌دهد.

دانلود آلبوم دل بانگ

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آلبوم دل بانگ، اثر گروه همنوازان سایه به سرپرستی محمدامین اکبرپور است که در دستگاه ماهور و با الهام از موسیقی شوشتر و دزفول ساخته شد. یازده قطعه دارد و به همت نشر آوا خورشید منتشر شده است.

این آلبوم در گوشه‌های موسیقی دستگاهی ایران و نیز برخی گوشه‌های خاص دزفول و شوشتر ساخته شده است. گرچه با توجه به استفاده از فرم‌هایی مثل والس و مارش، می‌توان ردی از موسیقی غربی را نیز در این آلبوم یافت.

قطعات «دل بانگ» با الهام از آثار و اجراهای هنرمندانی مثل محمدرضا لطفی، جلال هاشمی، کاظم مهرپور و نیز بر اساس ملودی‌های محلی شوشتر و دزفول ساخته شده است.

محمدامین اکبرپور؛ شاگرد اهوازی زیدالله طلوعی، کیوان ساکت، محمدرضا لطفی، داریوش پیرنیاکان و داریوش طلایی تنظیم آنها را بر عهده داشته و علیرضا حاجی طالب؛ شاگرد دزفولی محمود مخدوم و محسن کرامتی، خوانندگی آلبوم را بر اساس اشعار سروده امیر خاکسار انجام داده است.

محمدامین اکبرپور، محمدباقر زینالی، سیاوش کریمی‌نژاد، مجید علیزاده، وفا مصباحی و یاشار مهاجری با کمانچه و کمانچه آلتو، سنتور، نی، تنبک، دف، دایره، دمام، تار و بم تار در آلبوم «دل بانگ» به نوازندگی پرداخته‌اند.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر، حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

آهنگساز این کار، محمدامین اکبرپور مقدمات موسیقی را با ساز تنبک آغاز نمود و سپس تار و سه تار را نزد اساتید خود فراگرفت. برای آموزش تار نزد محمدرضا لطفی رفت.

از مهمترین فعالیت‌های او علاوه بر تدریس، تشکیل گروه همنوازان «سایه» و جمع آوری آلبوم‌های «گلفرش»، «گلبانگ» و «سروشان» است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل