گلونی

روز جهانی زمین پاک و پایداری در توسعه محیط زیست

روز جهانی زمین پاک و پایداری در توسعه محیط زیست

روز جهانی زمین پاک و پایداری در توسعه محیط زیست

روز جهانی زمین پاک و پایداری در توسعه محیط زیست

حفظ و پایداری محیط زیست یکی از موضوعاتی است که در هر دوره‌ای از زندگی انسان مطرح می‌شود و همواره او را به تکاپو می‌اندازد تا آن‌چه که امروز از محیط زیست بهره‌مند شده است را برای نسل بعد از خود هم حفظ کند.

به گزارش گلونی روز جهانی زمین پاک، 2 اردیبهشت برابر با 22 آوریل، بهانه‌ای برای یادآوری موضوع توسعه پایدار در حوزه محیط زیست است تا به صورت تخصصی و مشورت با کارشناسان این امر تحقق پیدا کند.

در وبینار مشترک کانون هلال احمر و کانون محیط زیست دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری پایگاه خبری گلونی، این موضوع از سه منظر بررسی شد.

روز جهانی زمین پاک

خانم شاهد شعاعی، آموزشگر و طراح آموزشی در حوزه محیط زیست با موضوع معماری سبز، دروازه زمین پاک گفته‌اند:

آرشیو وبینارهای گلونی

خانم نگار قدیمی پژوهشگر و مترجم در خصوص پایداری در کسب و کار گفته‌اند:

نماشای گلونی را دنبال کنید

همچنین آقای کیانوش محرابی، عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته توسعه پایدار فدراسیون بین‌المللی رفتینگ با موضوع ورزش و پایداری گفته‌اند:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

چندین سال است که به مفهوم توسعه پایدار جدی‌تر نگاه می‌شود و در سطح بین‌المللی برای رسیدن به توسعه در حوزه‌های مختلف، برنامه‌ریزی می‌شود.

بررسی اثرات توسعه پایدار بر محیط زیست و همچنین نگهداری آن برای نسل آینده، یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز این برنامه جهانی است.

لازمه شناخت بیشتر این موضوع، آشنایی با مفاهیم توسعه و پایداری است و بعد بررسی علت آلودگی زمین و راهکارهایی که از طریق آن می‌توان زمین را از هر آلودگی پاک نگه داشت.

عللی مانند گرمایش زمین، بازیافت زباله‌ها، پلاستیک در محیط زندگی جانوران و برهم زدن اکوسیستم جزو دلایلی است که محیط زیست امروز و فردا به خطر می‌افتد.

از طرف دیگر با ساخت و ساز اصولی و بهره‌برداری از معماری سبز، موضوعی که بعضی کشورها در مسیر آن هستند، می‌توان از آلودگی و گرمایش کره زمین کاست.

موارد گفته شده در وبینار «روز جهانی زمین پاک» بررسی شده و ویدیوهای آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل