گلونی

نشانی اینترنتی سامانه واکسیناسیون کرونا

سامانه واکسیناسیون کرونا چهارشنبه رونمایی می‌شود

سامانه واکسیناسیون کرونا چهارشنبه رونمایی می‌شود

سامانه واکسیناسیون کرونا چهارشنبه رونمایی می‌شود

به گزارش گلونی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: «سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت رونمایی می‌شود.

این سامانه به این نشانی آغاز به کار کرده است و افراد می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند.

پس از ثبت نام افراد در سامانه واکسیناسیون، اولویت افراد مشخص و نوبت تزریق واکسن به صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود.»

علیرضا رییسی افزود: «تاکید می‌کنیم که هیچ گونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد.»

باتوجه به گفته‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا به مراکز بهداشتی و درمانی وجود ندارد و اطلاعات به صورت تلفنی اخذ و ثبت می‌شود.

سایر گروه‌های سنی نیز باید تا هفته آینده و راه‌اندازی سایت صبر کرده و سپس با مراجعه به سایت سلامت مشخصات خود را ثبت کنند.

سامانه واکسیناسیون کرونا

ستاد مقابله با کرونا بر اساس ثبت نام انجام شده، به ترتیب اولویت گروه‌های سنی، در بازه‌های زمانی مختلف، پیامک ارسال خواهد کرد.

پس از ثبت نام در سایت جامع سلامت به افراد از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

فراموش نکنید که کشور تازه در آغاز فاز دوم واکسیناسیون و فاز اول واکسیناسیون عمومی قرار دارد و تا واکسیاسیون گروه‌های سنی با اولویت بالاتر تکمیل نشود به گروه‌های بعدی پیامک دعوت ارسال نخواهد شد.

در زمان مقتضی که ممکن است چند ماه دیگر باشد، هریک از افراد ثبت نام شده از طریق پیامک از سامانه سلامت وزارت بهدشت، برای واکسیناسیون دعوت خواهند شد.

واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشت در تمامی فازها، رایگان است و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن دریافت نخواهد شد.

احتمالا راه اندازی این سامانه و آغاز عمومی واکسیناسیون، یکی از معدود خبرهای خوبی است که لبخند بر لب بسیاری از هم‌وطنان خواهد نشاند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل