گلونی

سریال جیران و آفرینش عهد قجر

سریال جیران و آفرینش عهد قجر

سریال جیران و آفرینش عهد قجر

سریال جیران و آفرینش عهد قجر

به گزارش گلونی چند سالی از پایان سریال پرمخاطب شهرزاد نمی‌گذرد که دوباره آوازه حسن‌فتحی، با اثر جدید خود بر سر زبان‌ها افتاده‌است. حسن‌فتحی از آن دست فیلمسازان حرفه‌ای است که با شناخت درست سلیقه مخاطب ایرانی هیچگاه با تولیداتش، بی‌گدار به آب نزده‌است!

او که کار هنری خود را با کارگردانی مجموعه تلویزیونی همسایه‌ها در سال ۱۳۷۲ آغاز کرده‌، پس از آن نیز مجموعه‌های‌‌ زیادی همچون پهلوانان‌ نمی‌میرند، شب‌ دهم، مدار‌ صفر‌ درجه‌، میوه‌ ممنوعه‌، زمانه را از قاب تلویزیون پیشکش مخاطب عام خود کرده‌ است.

حسن‌ فتحی با ‌آثار خود در این دو دهه به خوبی نشان داده‌است که در عرصه سریال‌سازی و به تصویر کشیدن روایت‌ها پیرامون فرهنگ و تمدن ایرانی، از متبحرترین هنرمندان است و همیشه حرفی در این زمینه برای گفتن دارد.

جیران، جدیدترین اثر او سریالی پیرامون عشق ناصرالدین‌شاه به ندیمه‌اش (جیران) است و به اتفاقات پس از مرگ امیرکبیر می‌پردازد.

سریال جیران و آفرینش عهد قجر

از بازیگران این سریال پر‌ستاره می‌توان به حضور بهرام‌ رادان در نقش ناصرالدین‌ شاه، پریناز ایزدیار در نقش جیران و جمع زیادی از بازیگران چهره همچون امیر‌ جعفری، امیرحسین‌ فتحی، بابک‌ حمیدیان، رعنا‌ آزادی‌ور، گلاره‌ عباسی، مریلا‌ زارعی، الهام‌ نامی، پاشا‌ جمالی، رویا‌ تیموریان، ستاره‌ پسیانی، سمیرا‌ حسن‌پور، غزل‌ شاکری، مهدی پاکدل، نهال‌ دشتی و هومن‌ برق‌نورد اشاره کرد که برخی از آنان نیز تجربه همکاری با حسن‌فتحی در سریال شهرزاد را نیز داشته‌اند.

این فیلم که با نویسندگی حسن‌ فتحی و احسان‌ جوانمرد و تهیه‌کنندگی اسماعیل‌ عفیفه تولید شده‌است، به زودی و به طور اختصاصی از سرویس فیلیمو منتشر خواهد شد.

در این سال‌ها به خصوص یکسال اخیر شبکه نمایش خانگی شاهد تولید و حضور سریال‌های رنگ به رنگ زیادی بوده‌است، سریال‌هایی که گاهی مخاطب به دلیل کمبود آثار سینمایی مجبور به دنبال کردن آن‌ها بوده‌ و فیلمسازان اینگونه آثار نیز حجم بالا مخاطبان را به پای توفیق کار خود گذاشته‌اند.

اما حالا و با در راه بودن چنین سریالی با پیشینه موفق کارگردانش، انتظار می‌رود شاهکار جدید تیم فتحی در صدر سریال‌های نمایش‌خانگی بنشیند.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خروج از نسخه موبایل