گلونی

صدای بخارا قسمت اول منتشر شد

صدای بخارا قسمت اول

صدای بخارا قسمت اول

صدای بخارا قسمت اول منتشر شد

به گزارش گلونی نخستین شماره «صدای بخارا» یکشنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۹ در فضای مجازی منتشر شد.

صدای بخارا قسمت اول

این پادکست را دانلود کنید

https://dl.golvani.ir/bukhara/SEDAY%20BUKHARA%2001.mp3?_=1

نخستین شماره «صدای بخارا» یکشنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۹ در فضای مجازی منتشر شد.

این برنامه نسخه‌ای شنیداری است که در هر ماه با توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری تهیه و تولید می‌شود.

صدای بخارا، شماره نخست خود را به ساخت موضوعاتی در پیوند با روز پاسداشت زبان پارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی، گرامیداشت حکیم عمرخیام و یادنامه‌ای به مناسبت درگذشت نجف دریابندری اختصاص داده است.

صدای بخارا با سردبیری علی دهباشی، حاصل همکاری حسین رحمانی و امیرحامد موسوی است که در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام بخارا نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

برای آکاهی از قسمت‌های دیگر مجله بخارا روی این لینک کلیک کنید.

علی دهباشی روزنامه‌نگار پیشکسوت سال‌هاست که هر دوماه یک مجله وزین و پر از مطالب غنی از بزرگان رسانه و ادبیات منتشر می‌کند به اسم بخارا.

دوماهنامه‌ای فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی است که در آن مقالات، نقدها و خبرهای مربوط به ایران‌شناسی، ادبیات و هنر ایران و جهان منتشر می‌شود.

انتشار بخارا از مرداد و شهریور ۱۳۷۷ آغاز شده ‌است. مدیر مسئول، صاحب امتیاز و سردبیر آن علی دهباشی است که پیشتر سردبیر مجله کِلک به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کسری حاج سیدجوادی تا ۹۴ شماره بود.

در بخارا ویژه‌نامه‌هایی درباره نویسندگان بزرگ جهان منتشر می‌شود که می‌توان از ویژه‌نامه‌های رابیندرانات تاگور، گونتر گراس، اوسیپ ماندلشتام، پتر هانتکه، امبرتو اکو، هانا آرنت، هوشنگ ابتهاج، ویرجینیا وولف، بهرام بیضایی، محمّدعلی موحّد و… نام برد.

بخارا از نوشته‌های نویسندگانی چون داریوش شایگان، شفیعی کدکنی، ژاله آموزگار و عبدالحسین آذرنگ به صورت مستمر منتشر می‌کند.

مجله بخارا سال‌‎ها به شیوه مکتوب منتشر می‌شد و در این روزها در اکثر روزنامه‌فروشی‌ها یافت می‌شود و تقریبا مخاطبان آن از قشر فرهیخته جامعه هستند.

اما چند وقتی است که بخارا تصمیم گرفته به صورت صوتی هم محتوای خود را در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد. حالا صدای بخارا را می‌توان شنید و از مطالب جذاب بزرگان ادب و رسانه و هنر بهره برد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل