گلونی

قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه چقدر است؟

به گزارش گلونی معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن از ورود واکسن کرونا به بازار سیاه در کشور خبر داد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «متاسفانه تعدادی از واکسن‌ها از زنجیره رسمی توزیع خارج شده و با مبالغ هنگفت در بازار سیاه به فروش رسیده است.

به طوری که هر واکسن آسترازنکا در بازار سیاه تا ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، درحالیکه که قیمت این واکسن نهایتا ۳۰۰ هزار تومان است».

قیمت واکسن کرونا در بازار سیاه چقدر است؟

وی با بیان اینکه وقوع تخلف در فرآیند واکسیناسیون به هیچ وجه قابل پذیرش نیست افزود: «راهکار جلوگیری از وقوع تخلفات، استفاده از ظرفیت نظارتی سامانه تیتک است، اما متاسفانه از این سامانه به صورت صحیح استفاده نمی‌شود».

تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز واکسن وارد و بر اساس آمار سامانه تیتک، نزدیک به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

این عضو مجلس با انتقاد از تزریق خارج از نوبت واکسن در برخی از شهر‍‌های کشور گفت: «متاسفانه در برخی از مناطق کشور با جانمایی افراد فاقد اولویت در لیست‌های تزریق در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها روبرو هستیم که می‌بایست به صورت جدی با این تخلف مقابله شود».

وی با تاکید بر اهمیت استفاده کامل از سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت اقلام سلامت‌محور (تیتک)، اعلام کرد: «در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از شناسه‌های واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است و این موضوع احتمال تزریق واکسن‌های تقلبی را افزایش می‌دهد، چرا که تنها راه اصالت سنجی واکسن‌ها ثبت شناسه آن‌ها در سامانه نظارتی تیتک است».

نماینده مردم جلفا و مرند اضافه کرد: «برای استفاده صحیح از سامانه تیتک می‌بایست که آموزش‌های لازم توسط معاونت بهداشت به پرسنل بهداشتی داده شود تا آنها بتوانند از سامانه‌های سیب و تیتک به درستی استفاده کنند.

همچنین می‌بایست تمامی شناسه‌های اصالت واکسن‌ها در سامانه تیتک ثبت شوند تا جلوی خروج واکسن از زنجیره رسمی گرفته شود».

آنچه که در پایان اظهارات این نماینده مجلس بیش از همه در ذهن ته‌نشین می‌شود این پرسش‌هاست که چه زمانی و چگونه با متخلفان واکسیناسیون برخورد خواهد شد؟ آیا اصلا برخورد خواهد شد؟!

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل