گلونی

وضعیت نامساعد جوی در شرق و شمال غرب کشور

وضعیت نامساعد جوی در شرق و شمال غرب کشور

وضعیت نامساعد جوی در شرق و شمال غرب کشور

وضعیت نامساعد جوی در شرق و شمال غرب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، احتمال افزایش وزش باد و بارش رگبار را داد.

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

در این شرایط ممکن است نیاز باشد افراد تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کرده و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهند.

مسئولین نیز باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند؛ از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال‌ احمر، ادارات کل راه و شهرسازی.

وضعیت نامساعد جوی

توصیف سامانه: پنجشنبه مورخ 1400/02/09

زمان شروع: پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۹

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۹: خراسان شمالی، نیمه شمالی و شرقی خراسان رضوی، شرق سمنان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۲/۱۰: شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، جنوب یزد، شمال سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱: آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، قزوین، شمال تهران، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رورخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک، شکستن درختان.

توصیه: خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی، عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تحکیم سازه‌های موقت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل