گلونی

پوشش راهنمای تور در سفر چه اهمیتی دارد؟

پوشش راهنمای تور

پوشش راهنمای تور در سفر چه اهمیتی دارد؟

پوشش راهنمای تور در سفر چه اهمیتی دارد؟

به گزارش گلونی یکی از مواردی که بسیاری از راهنمایان گردشگری به سادگی و بی‌توجه از کنار آن عبور می‌کنند نحوه پوشش و انتخاب لباس در سفر است.

باتوجه به نقش مهم راهنمای گردشگری در ایجاد ارتباط اجتماعی و نیز تاثیر بر توسعه پایدار به واسطه ورود به مناطق مختلف شهری، روستایی و محلی، لازم است راهنمای تور پوششی مناسب را با توجه به قوانین کشور برای خود انتخاب کند.

ازآنجا که اولین ارتباط راهنمای گردشگری با مهمان تور به واسطه نگاه چشمی صورت می‌گیرد لازم است راهنما به عنوان نماینده یک آژانس دارای پوشش مناسب و برازنده‌ایی باشد که در همان نگاه اولیه تاثیر مثبتی روی مسافران گذاشته و در همان برخورد اعتماد اولیه میهمانان را به خود جلب کند.

مطمئنا مولفه‌های زیادی در انتخاب لباس تاثیرگذار است از جمله فصل، موقعیت جغرافیایی، نوع سفر، میزان فعالیت در سفر، مقصد، وسیله سفر و ….

پوشش راهنمای تور در سفر چه اهمیتی دارد؟

هرکدام از این شرایط و مولفه‌ها باید برای انتخاب پوشش مناسب راهنما و برگزارکنندگان تور، مدنظر قرار بگیرد.

انتخاب لباس مناسب توسط راهنما برای اجرای سفر از مهمترین نکاتی است که بایستی به آن توجه کرد چراکه برخی مواقع با رعایت همین نکات کوچک بسیاری از رفتارها نسبت به راهنما شکل و چارچوب و صورت صحیحی به خود می‌گیرد.

انتخاب درست پوشش توسط راهنما باعث می‌شد که میهمان ناخودآگاه ادبیات خود را نسبت به راهنما تغییرداده و برخورد خود را با او تعدیل و تصحیح کند.

لباس و پوشش راهنما گویای چارچوب و حد و اندازه حفظ حریم شخصی راهنما به مهمانان خواهد بود.

پوشش، آگاهی و اطلاعات، سخنوری، ادبیات و حتی استایل شخصی و رفتاری یک راهنما شاخصه‌های اصلی در ارتباط موفق در مشاغلی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد.

اهمیت پوشش به حدی است که برخی آژانس‌های گردشگری برای راهنمایان فرم‌های یکسان و مناسب خدمات گردشگری‌شان آماده می‌کنند.

اگر در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنید فراموش نکنید همان اندازه که ما برای خودمان و شغل‌مان ارزش قائل باشیم از دیگران احترام می‌بینیم.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل