آغاز واکسیناسیون ۷۰ و ۷۵ ساله ها

همه بالای هشتاد ساله‌های ایران تا فردا واکسن کرونا می‌زنند

آغاز واکسیناسیون ۷۰ و ۷۵ ساله ها

همه بالای هشتاد ساله‌های ایران تا فردا واکسن کرونا می‌زنند

به گزارش گلونی با تایید معاون وزارت بهداشت واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا تا فردا چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت: همچنین اعلام کرد: «آخر هفته اگر واکسن به دستمان برسد، واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به‌ بالا را آغاز می‌کنیم که تعداد آنها حدود ۹۷۰ هزار نفر است و بعد از آن به سراغ ۷۰ تا ۷۵ سال رفته که بالای دو میلیون نفر هستند».

پیشتر هم علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود: «پیش‌بینی ما این است که تا پایان خرداد، تزریق واکسن کرونا به سالمندان را تمام کنیم».

آغاز واکسیناسیون ۷۰ و ۷۵ ساله ها

فاز دوم واکسیناسیون کرونا که با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است در حالی به پایان می‌رسد که گروه هدف سالمندان در این فاز حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند هستند.

سالمندان برای واکسیناسیون به چند گروه سنی با فاصله پنج سال تقسیم شده‌اند.

آن‌طور که ستاد کرونا اعلام کرده واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۸۰ سال که جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر داشتند پایان می‌یابد و بلافاصله واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به بالا آغاز می‌شود.

علاوه بر سالمندان، حدود ۶ میلیون نفر از افراد نیز که دارای بیماری‌های خاص، بیماران پیوندی، دیالیزی، مبتلایان به سرطان، تالاسمی و … هستند که در فاز دوم واکسیناسیو کرونا، قرار دارند.

در فاز سوم نیز افراد دارای مشاغل پرخطر مانند خلبان‌ها، راننده‌های تاکسی و اتوبوس، افراد در مراکز تجمعی مانند پادگان‌ها و شغل‌های پرریسک مانند آتش‌نشان‌ها واکسینه خواهند شد.

بعد از فاز سوم واکسیناسیون کرونا، وارد واکسیناسیون جمعیت عمومی کشور خواهیم شد که این جمعیت شامل بیش از ۳۵ میلیون نفر است.

آنطور که ستاد کرونا در پاسخ علت ازدحام و مشکلات در واکسیناسیون سالمندان بالای هشتاد سال اعلام کرده، این مشکلات بیشتر مربوط به تهران است.

رئیسی گفته: «وضعیت تهران با سایر شهرهای کشور متفاوت است.

اطلاعات افراد سالمند در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور، صد درصد در سامانه و پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است، اما در تهران درصدی از افراد پرونده الکترونیک سلامت ندارند و تنها اطلاعات حدود ۶۰ درصد تهرانی‌ها در پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است.

علت تجمع برای واکسیناسیون بالای ۸۰ سال نیز همین است».

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 225002 ساعت خبر : 9:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225002
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات