داستان شب های مافیا رو به افول است

داستان شب های مافیا رو به افول است

به گزارش گلونی چند ماهی از شروع رئالیتی‌شو شب‌های‌ مافیا به کارگردانی سعید‌ ابوطالب نمی‌گذرد اما اینطور به نظر می‌رسد که این برنامه در حال از دست دادن جذابیت اولیه خود است!

شب‌های‌ مافیا در ابتدا به دلیل تازگی‌اش همچون شام ایرانی از اقبال زیادی برخوردار بود اما کم‌کم از محبوبیت آن کاسته شد.

اینکه یک بازی گروهی برای مخاطبی که از پشت صفحه نمایشگر آن را دنبال می‌کند، مهیج و ملموس به نظر برسد و او را درگیر لحظه‌ به‌ لحظه بازی کند، بسته به عوامل زیادی است.

یکی از این عوامل انتخاب درست بازیکنان این بازی است. صرف حضور بازیگران سینما و تلویزیون آن هم کسانی که محبوبیتشان در نظر همه مخاطبان یکسان نیست، موفقیت برنامه را تضمین نخواهد کرد.

در این برنامه اهمیت زیادی دارد که بازیگرانی در صندلی بازیکنان بنشینند که جدا از شخصیت‌های جلو دوربینشان، شخصیت واقعی‌شان نیز برای مخاطب جذاب به نظر برسد و بتوانند با حرف و اعمالشان هیجان زیادی به بازی تزریق کنند.

اما متاسفانه در بعضی از قسمت‌های شب‌های‌ مافیا به این نکته توجهی نمی‌شود و چیدمان بازیگران در کنار هم ترکیب درستی را شکل نمی‌دهد که بازی را به سطح بالای خود برساند.

این ترکیب اشتباه در بعضی قسمت‌های شام ایرانی نیز به چشم می‌خورد که اپیزودی در سطح پایین را رقم می‌زد.

داستان شب های مافیا رو به افول است

در این برنامه بیش از اینکه وقت برای آموزش یک بازی مهیج مافیا به بازیگران گذاشته شود تا در زمان انجام بازی اصلی مخاطب بازی حرفه‌ای‌تر و میخکوب‌ کننده‌تری را شاهد باشد، وقت روی تیپ و ظاهر بازیکنان گذاشته شده‌است که البته در صورت ارائه بازی خوب وجود این عنصر هم لازم به نظر می‌آید.

نکته دیگر عدم وجود افکت‌های‌ تصویری و صوتی موثر توسط تیم تدوین و … مابین صحنه‌های بازی است که بتواند جذابیت دیداری و شنیداری برای مخاطب ایجاد کند. در حین این برنامه گاهی اصوات ترسناک به کار می‌رود اما این میزان، برای کار کافی نیست.

از موارد دیگر که مشخص است زیاد به آن فکر نشده و نمی‌شود تنوع در لوکیشن برنامه است، هر چند در فصل اخیر، این برنامه در جزیره کیش و با چیدمانی جدید گرفته شده‌ است اما این تازه بودن زیاد برای مخاطب محسوس نیست!

مثلا اینکه فصل جدید در شهری دیگر و در جزیره کیش ضبط شده‌ است فقط به نفع بازیگران این فصل تمام شده‌است (تغییر آب‌وهوا)، وگرنه مخاطب هیچ سهمی از این حظِ حاصل شده نداشته‌ است.

با وجود تمام این موارد قابل انکار نیست که سعید‌ ابوطالب از سال‌ها پیش و با ساخت مسابقه تلویزیونی سرزمین‌ دانایی و پس از آن نویسندگی مسابقه رالی‌ایرانی، راهی نوین در جهت سرگرم کردن و تجربه لحظات پر‌شور برای مخاطب در منزل را پیدا کرده‌، که بسیار نیز قابل تقدیر و تحسین است.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

کد خبر : 221899 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=221899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات