دانلود آلبوم راجه یک اثری از جواد بطحایی و درشن آنند

دانلود آلبوم راجه یک اثری از جواد بطحایی و درشن آنند

این مجموعه با دونوازی «جواد بطحایی» و «درشن آنند» بهمن ماه ۱۳۹۴ به همت نشر موسیقی نوفه منتشر شد.

دانلود آلبوم راجه یک

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم که به یاد استاد بزرگ بداهه نواز موسیقی ایران، استاد «جلیل شهناز» نواخته شده است دارای ۱۴ قطعه است که به دو بخش نوا و راجه تقسیم می‌شود.

«تبلا» از مهم‌ترین سازهای موسیقی شبه قاره هند و یکی از پیچیده‌ترین سازهای کوبه‌ای است که دارای تونالیته و صداهای کاملاً مجزاست.

در آلبوم «راجه یک» ساز «تبلا» دارای ریتم‌هایی است که با تکرار دائمی یک یا دو میزانِ ثابت فضایی خلسه آور را پدید می‌آورد. فضایی که کمابیش مختص به عرفان بودایی و هندی است.

در این آلبوم نوازندگان احساسات خود را از طریق گام‌ها و نت‌های موسیقی به صدا در می‌آورند تا عواطف درونی شنونده را تحت سیطره خود قرار دهند، بی آنکه از زبان گفتار استفاده کرده باشند.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر، حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

جواد بطحایی متولد ۱۳۳۶ در مشهد است.

وی آهنگساز و نوازنده سنتور است و در خانواده‌ای هنر دوست چشم به جهان گشود.

وی در ابتدا مبانی و تئوری و سلفژ را نزد استاد غلامحسین ظهیرالدینی فرا گرفت و در سال ۱۳۵۸ جهت تحصیل موسیقی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و از محضر استادان مجید کیانی و سپس فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان بهره برد. از سال ۱۳۷۲ با استاد شجریان و گروه آوا همکاری داشته است.

درشن آنند نیز متولد ۱۳۴۶ به تشویق پدرش که ساز هارمونیوم (پیانوی بادی) را خوب می‌نواخت، به تبلا نوازی روی آورد و از هفت سالگی در هندوستان نزد پروفسور «ایندر سینگ» در شهر دهلی به مدت هشت سال تبلا نواخت.

در سال ۱۳۶۷ به ایران آمد و در بسیاری از آلبوم ها و اجراهای صحنه‌ای با هنرمندان ایرانی همراهی کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 223023 ساعت خبر : 11:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=223023
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات