از رعایت پروتکل بهداشتی در وزارت کشور چه خبر؟

از رعایت پروتکل بهداشتی در وزارت کشور چه خبر؟

به گزارش گلونی فرقی نمی‌کند هیاهوی قبل انتخابات و سالن ثبت نام وزارت کشور باشد یا جشنواره فیلم فجر.

خبرنگاران گاهی فراتر از مسئولیت پذیربودن و وظیفه شناسی ظاهر می‌شوند و حواس‌شان نیست که اگر خودشان به فکر سلامتشان نباشد، بعید است کسی ساد مخاطرات حوزه کاری آن‌ها بیفتد و برای حل و فصلش چاره‌ای بیندیشد.

لنز دوربین خبرنگاران و قلم کاردان خبرنگاران، گرچه گاه و بیگاه با بی‌مهری و بی‌توجهی برخی مسوولان مواجه می‌شود اما هنوز هم مهمترین دریچه به سوی تماشا و درک اتفاق‌هاست.

این روزها بخش بزرگی از خبرنگارها یک پای‌شان وزارت کشور است و پوشش اخبار انتخابات.

اما تماشای تصاویری که ازدحام آنها را بدون رعایت فاصله فیزیکی و بدون در نظرگرفتن پروتکل‌های لازم برای ثبت تصاویر خبری از ثبت‌نام‌ها منتشر می‌شود، قطعا ترسناک و تاسف‌بار است.

پروتکل بهداشتی در وزارت کشور

حالا که کوهی از نگرانی و استرس و ترس ناشی از ابتلا به کرونا، خبرنگاران را از انجام وظیفه باز نداشته، حالا که هنوز خبرنگارها هم مثل بسیاری از اقشار جامعه واکسن کرونا نزده‌اند.

حالا که این قشر هم کلی شهید خدمت داده به دست این ویروس شوم، دست کم مسئولان وزارت کشور کمی شرایط سخت کاری آن‌ها را دریابند.

کمترین حق این است که وزارت کشور با تعیین جایگاه ویژه برای عکاسان و خبرنگاران و در نظر گرفتن پروتکل‌ها تا حد امکان از آلوده شدن خبرنگاران به ویروس کرونا، پیشگیری کنند.

باور کنیم که خبرگاری هم یکی از مشاغل سخت و بسیا پر آسیب و در خطر در دوران کروناست.

چه خبرنگار هستیم چه مسئول، این زحمت‌ها را نادیده نگیریم.

گاهی حواسمان را جمع امنیت کار و سلامتشان کنیم و مهمتر از آن، هرچند خبرنگاران تا امروز ادعایی برای در اولویت قرارگیری واکسیناسیون اعلام نکرده‌اند، دست کم خبرنگاران میدانی را زودتر از آنکه دوباره داغدار عزیز فرهیخته‌ای در رسانه و مطبوعات شویم، واکسینه کنید.

تلاش خبرنگاران در روزهای همه گیری کرونا فرق چندانی با تلاش در عرصه خدمت به مردم به عنوان رئیس جمهور یا با جانفشانی در عرصه‌های مختلف مانند هشت سال جنگ، دوران سازندگی ندارد.

با حمایت از آنها در روزهای پرخطر روحیه وحدت و همدلی را در کشور تقویت کنیم.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 225160 ساعت خبر : 4:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225160
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات