چرا مسافر حق ندارد به راهنمای تور توهین کند؟

چرا مسافر حق ندارد به راهنمای تور توهین کند؟

به گزارش گلونی در تورهای گردشگری گاهی ممکن است اختلافی بین مسافری با راهنمای تور ایجاد شود.

در صورت چنین پیشامدی میهمان تور اجازه توهین و ناسزا به راهنمای تور را ندارد.

راهنما هم متقابلا موظف است که به مسافران احترام بگذارد.

چنین پیشامدهایی معمولا به علت عدم آگاهی میهمان از قوانین گردشگری اتفاق می‌افتد.

میهمان بر این باور است که احقاق حقوق ایشان در دست راهنماست و کوتاهی‌ها و عدم تعهدات بر عهده راهنمای تور است.

این در حالی است که راهنمای تور بخشی از خدمات بسته سفر بوده که توسط شرکت خدمات مسافرتی برای اجرای خدمات و تعهدات بسته سفر به ماموریت گرفته می‌شود.

به این ترتیب راهنمای تور، از بابت قرارداد میهمان و نیز تعهدات ارائه شده به مسافر اطلاعی ندارد و تنها با توجه به حکم ماموریت، برنامه سفر پیوست شده و لیست هزینه‌ها اقدام به اجرای سفر می‌کند.

چرا مسافر حق ندارد به راهنمای تور توهین کند؟

اگر اتوبوس سفر مناسب نیست، غذای شما در رستوران سرد یا بی‌کیفیت بود، اتاق شما سرویس بهداشتی فرنگی نداشت یا اسکله تفریحی بسته بود یا امکان دیدن حیات وحش فراهم نشد، یا باران شدید و سیل و طوفان منجر به کنسلی بازدیدهای شما شد یا هواپیما و قطار تاخیر داشت و یا در تحویل اتاق هتل تعلل شد راهنما مقصر نیست!

و مساف عزیز حق ندارد به بهانه چنین پیش آمدهایی راهنما را مقصر بداند و به او توهین کند و ناسزا بگوید.

قبل از هر اعتراضی در تور مسافرتی بهتر است به این فکر کنیم که آیا راهنمای تور کنترلی نسبت به این مورد داشته و اهمال کرده است؟

تنها در صورت کم کاری خود راهنماست که می‌توان به او یا آژانس اعتراض کرد.

و مشخص است که در هر اعتراضی رعایت ادب الزامی است.

همه انسان‌ها به‌صرف انسان بودن و فارغ از هر گونه امتیاز خاص اجتماعی، حقوقی دارند که باید از جانب سایر هم‌نوعان محترم شمرده شود و مورد تعرض قرار نگیرد.

از جمله، جان و مال و آبروی اشخاص مصون از تعرض است، و درصورتی‌ که این حقوق رعایت نشود، با رعایت شرایطی امکان مجازات شخص نقض‌کننده‌ حقوق فراهم خواهد بود که در قانون مجازات های اسلامی در ماده ۶۰۸ به آن پرداخته شده است.

انجام قرارداد برای خرید بسته سفر به همراه دریافت برنامه سفر با ذکر تعهدات و خدمات آژانس این امکان را برای میهمان فراهم می‌کند تا در صورت هرگونه مغایرت در خدمات به استناد مدارک سفر موضوع را در ابتدا با آژانس مطرح کرده و سپس از طریق اداره گردشگری استان و در نهایت قوه قضائیه پیگیری نماید ولی بایستی توجه داشت در صورت انجام هرگونه ناسزا و توهین این حق برای راهنما وجود دارد تا از حیثیت و عزت خود دفاع کرده و با انجام صورتجلسه پلیس و گرفتن شهادت اقدام به شکایت قضایی نماید.

راهنمای تور یک شخص خارج از شرکت گردشگری است که برای تورهای بسته شده به صورت موقت تحت ماموریت کاری قرار می‌گیرد و بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند اقدام به اجرای تور کرده و هیچ اطلاعی از بابت وعده‌ها و تعهداتی که در زمان فروش به مسافر داده شده ندارد.

برای اطلاعات بیشتر محمد منظرنژاد را در اینستاگرام دنبال کنید

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 221006 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=221006
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات