کرونا آرایشگاه های زنانه را هم ورشکست کرد

کرونا آرایشگاه های زنانه را هم ورشکست کرد

به گزارش گلونی رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران ضمن اعلام ورشکستگی تعداد زیادی از آرایشگاه‌های زنانه، خواستار حمایت از این صنف شد.

او همچنین از مراجعه کنندگان خواست تخلف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به اتحادیه گزارش کنند.

شهربانو عابدی درباره خسارت وارد شده به سالن‌های آرایشی در مدت همه‌گیری کرونا گفت: «از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا سالن‌ها تقریبا یک ماه فعال بودند.

به خصوص اعیاد مبارک شعبان و ایام عید و پایانی سال که در طول سال امید کسب درآمد آرایشگران و سالن‌ها به این ایام است، تعطیل بودند و هزینه‌های جاری و حقوق‌ و بیمه پرسنل و همچنین اجاره موجب ورشکستگی تعداد بسیاری از این زنان کار آفرین شده است».

کرونا آرایشگاه های زنانه را هم ورشکست کرد

وی در ادامه متغیر بودن مناطق و سالن‌ها و تعداد پرسنل آرایشگاه‌ها را مانع برآورد سریع خسارت وارد شده به آرایشگاه‌های زنانه اعلام کرد و افزود: «اما صد درصد خسارت برآورد اتحادیه است، چراکه وقتی درآمدی نباشد خسارت صد درصدی است».

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران از عدم حمایت دولتی از کسب و کار آرایشگران گلایه کرد و گفت آرایشگاه‌ها برای از دست ندادن واحد صنفی خود و پرسنل به کار برده‌اند اما، زیان شیوع این ویروس باعث شده اغلب آرایشگاه‌های زنانه در این مدت هیچگونه حقوق و درآمدی جز پرداخت هزینه‌های جاری نداشته ‌باشند.

عابدی معتقد است از آنجا که صنف آرایشگران زنانه طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا و جهت سلامتی هموطنان کسب ‌و کار خود را تعطیل کرده‌اند، توقع این صنف، حمایت از این بانوان با حذف مالیات ایام تعطیلی و اختصاص وام بدون بهره از سوی دولت است.

عابدی در ادامه درباره وضعیت بازگشایی مشاغل نیز گفت: «آرایشگاه‌های زنانه از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شروع به کار کردند، اما باید پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و به طور مداوم از مواد ضدعفونی، ماسک و موارد دیگری که وزارت بهداشت اعلام کرده استفاده کنند».

بازرسان اتحادیه، اصناف و وزارت بهداشت نیز نظارت و بازرسی را تشدید کرده‌اند.

انتظار می‌رود بانوانی که از خدمات آرایشگاه‌ها استفاده می‌کنند نیز باید خود مراقبتی را در نظر بگیرند و اگر سالنی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد از مراجعه به آن خودداری کنند و به اتحادیه گزارش کنند تا از فعالیت آن جلوگیری شود.

عابدی همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشنی به نام زیبا اپ برای رزرو آنلاین مشتریان خبر داد و گفت که این برنامه در اختیار سالن‌داران و مشتریان قرار دارد تا با رزرو قبلی به سالن مراجعه کنند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 224607 ساعت خبر : 10:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=224607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات