کشته شدن بابک خرمدین و فشار بر جامعه

کشته شدن بابک خرمدین و فشار بر جامعه

به گزارش گلونی خبر غریب و کوتاه بود: «جسد مثله شده «بابک خرمدین» کارگردان سینمای ایران عصر یک شنبه در سطل زباله‌ای واقع در شهرک اکباتان تهران کشف شد و پلیس عاملان قتل را بازداشت کرد.

قتل فجیع یک پسر مجرد چهل و چند ساله‌ که نام یک پدر و مادرش به عنوان متهم ردیف اول به تیتر درشت خبرگزاری‌ها تبدیل شد شبیه تماشای یکی از سکانس‌های باورنکردنی ژانر وحشت است.

پسری که نه فقط با داروی خواب‌آور مسموم و بیهوش شده و با ضربات چاقوی پدرش به قتل رسیده، بلکه چند گام فراتر از باور، با همکاری والدینش تکه‌تکه شده و اندام‌هایش در چمدان و نایلون با آسانسور به سطل‌های زباله فاز ۳ اکباتان منتقل شده‌ است.

پدر بابک خرمدین کارگردان سینما در اعترافات خود گفت: «پسرم «مجرد» بود، به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح قتل -روز یکشنبه- او را با خوراندن مواد بیهوشی بیهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزدیکترین سطل آشغال خیابانی انداختیم».

او در بازجویی‌های ابتدایی با خونسردی اعتراف کرده: «پسرم مجرد بود او ما را آزار و اذیت می‌کرد. جان‌مان به لب رسیده بود هر روز از دستش در امان نبودیم. ناسزا می‌گفت و هرکاری دلش می‌خواست انجام می‌داد. من و مادرش تصمیم گرفتیم از شر او رها شویم تا بیش از این آبروی‌مان نرفته است».

کشته شدن بابک خرمدین و فشار بر جامعه

مجازات پدر بابک خرمدین در صورت اثبات ارتکاب قتل فرزندش حداقل سه و حداکثر ده سال حبس است و  مجازات مادر در صورت اثبات معاونت، حداقل بیش از شش ماه و حداکثر پنج سال حبس  به تشخیص قاضی خواهد بود.

اکبر و همسرش در حالیکه دستبند و پابند به دست و پاهایش زده شده بود همراه ماموران بدرقه پلیس آگاهی تهران به شعبه ۵ دادسرای امور جنایی تهران رفتند و نه تنها یکی پس از دیگری پیش روی بازپرس جنایی اعتراف کردند که پدر همچنان در خصوص قتل پسرش احساس رضایت می‌کند و پس از اعتراف به انگیزه‌اش برای قتل فرزندش شکرگزاری هم کرد.

این همان پدری است که به گفته محمد تاجیک در اکران تنها فیلم بلند بابک «سوگنامه‌ای برای یاشار»، پس از تشکر پسر از پدر و مادرش روی صحنه آمده‌ و به عنوان پدر کارگردان در سخنانی گفته بود: «به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرمدین هستم».

بابک خرمدین درست مانند همنام تاریخی‌اش قطعه قطعه شد اما به دست سرهنگ پیاده ستادش، به دست پدر و مادرش، به سوی مرگ شتافت.

این جنایت هولناک نه فقط از تصویر کلیشه‌ای و مهر بی شائبه پدر و مادر، تقدس‌زدایی کرد، که بار دیگر ثابت کرد، از آدمی‌زادگان هیچ چیز بعید نیست.

در این جامعه چه پیش آمده که در این یکساله اخیر رسانه‌ای، چندین بار جنایت پدری علیه فرزند رسانه‌ای شده است؟

باید فکری کرد به حال جامعه‌ای که در آن پدری در خواب ناز سر از تن دخترک ۱۳ ساله‌اش جدا می‌کند.

پدر دیگرش به کودک ۱۷ ماهه‌اش تجاوز می‌کند، و حالا یک پدر دیگر  از راه رسیده و یک ماجرای دیگر.

واقعیت این است که از این حوادث نمی‌شود به‌ سادگی گذشت.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 226158 ساعت خبر : 2:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=226158
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات