تصویربرداری از یوزپلنگ شناسنامه دار ایرانی در شاهرود

تصویربرداری از یوزپلنگ شناسنامه دار ایرانی در شاهرود

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست سمنان، تصوير برداري از فِقِه، یکی از یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار ایرانی توسط محيط‌بانان روح‌الله يوسفي و عبدالصالح گري درپارك ملي توران انجام گرفته است.

نام این یوزپلنگ متناسب با محلی که نخستین بار در آنجا مشاهده شده انتخاب شده است.

امير عبدوس مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان گفت: «فِقِه نام مکانی بود که اولین بار در بهمن ماه سال نود و هشت این یوزپلنگ دیده شده بود.

به همین دلیل همین نام برایش ماند و بعد از آن تا به امروز بیش از هفت بار در اردیبهشت ماه، تیرماه، آذرماه، دی‌ماه، بهمن ماه سال گذشته و نیز فروردین ماه امسال در قاب دوربین‌های تله‌ای ما قرار گرفته بود.

اما این اولین بار است که محیطبانان او را به طور مستقیم مشاهده می‌کنند.»

یوزپلنگ شناسنامه دار ایرانی

نماشای گلونی را دنبال کنید

وی ادامه داد: «خبر مهم‌تر اینکه این یوز که در گذشته تصاویرش همه از سمت راست بدن بود در این مرحله تصویر سمت چپ بدنش هم به دست آمد و فایل شناسنامه او کامل شد.

از همکاران عزیزم روح‌الله یوسفی و عبدالصالح گری که با تصویربرداری و ارسال این تصاویر زیبا و دلگرم کننده دل‌های علاقه‌مندان را شاد نمودند سپاسگزارم.»

گفتنی است استان سمنان به دلیل داشتن مناطق و موقعیت مناسب طبیعی وسعت کافی، جايگاه مناسبی براي حيات انواع وحوش و انواع گياهان به شمار می‌آيد.

چرا که در قسمت‌های شمالی استان منطقه جنگلی، کوهستانی و سردسير با بارندگی نسبتاً زياد و پوشش گياهی خوب و در قسمت‌های ميانی منطقه دشتی با بارندگی كمتر نسبت به شمال اما با پوشش گياهی نسبتاً خوب و در قسمت‌های جنوبی آن كوير نمك با بارندگی بسيار كم و عدم پوشش گياهی مناسب قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 224995 ساعت خبر : 9:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=224995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات