گلونی

آتش سوزی تنگ آب ممسنی عمدی است

آتش سوزی تنگ آب ممسنی عمدی است

آتش سوزی تنگ آب ممسنی عمدی است

آتش سوزی تنگ آب ممسنی عمدی است

به گزارش گلونی از ماه گذشته تا به امروز جنگل‌هایی از منطقه زاگرس، آتش گرفتند و هر کدام عامل یا عوامل مربوط به خود را داشتند.

در بسیاری از موارد آتش سوزی به علت خشک بودن مراتع و وزش باد گرم اتفاق می‌افتد.

اما این بار در تنگ آب نورآباد ممسنی، واقع در استان فارس، آتش سوزی رخ داد که از روی عمد اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش‌ها یک دامدار محلی با آتش زدن مراتع به منظور یک دست شدن زمین و تبدیل آن به باغ دیم، به طور عمدی موجب آتش سوزی گسترده جنگل‌های این منطقه شده است.

آتش سوزی تنگ آب ممسنی

گزارش ایمان محمدی را در این ویدیو ببینید

نماشای گلونی را دنبال کنید

به علاوه با توجه به اقلیم خشک، وزش باد گرم و البته جهت گیری باد به سمت شعله‌های آتش، بر گستردگی این آتش سوزی اضافه شده و بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری از بین رفته‌اند.

هرچند که فرد خاطی با همکاری مسئولین اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس، دستگیر شده است اما منابع از دست رفته به آسانی باز نمی‌گردد.

سوختن مراتع

با کمک نیروهای منابع طبیعی، اطفای حریق انجام شد و نیروهای امدادی استان فارس موفق به جلوگیری سرایت آتش به سایر مناطق شدند.

گفتنی است یکی از علل مهار آتش سوزی این منطقه، حضور به موقع نیروهای امدادی بود.

موضوعی که نشان می‌دهد همکاری نهادهای مختلف و مسئولینی که می‌توانند از چنین اقداماتی جلوگیری کنند، بر روند این اتفاقات تاثیرگذار است.

آن هم در زمانی که علاوه بر شرایط اقلیمی و محیطی، عوامل انسانی نیز در وقوع آتش سوزی دخیل هستند و با یک تصمیم فردی به زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری پایان می‌دهند.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل