گلونی

کتاب صوتی آهوی بخت من گزل را قانونی بشنوید

کتاب صوتی آهوی بخت من گزل را قانونی بشنوید

کتاب صوتی آهوی بخت من گزل را قانونی بشنوید

کتاب صوتی آهوی بخت من گزل را قانونی بشنوید

این کتاب داستان کوتاهی از «محمود دولت آبادی»، هفت قسمت دارد.

این کتاب گویا حدود 54 دقیقه‌ است که در بخش عمده آن، راویان به خواندن داستان می‌پردازند.

کتاب صوتی آهوی بخت من گزل

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی در بخش موسیقی که حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد، «رضا عسگرزاده» نغمه‌‌های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظیم جدیدی بین بخش‌‌های مختلف داستان قرار داده است.

این داستان درباره سرنوشت دختری است به نام گزل که با سرنوشت غزالی تیزتک می‌آمیزد. گویی هر دو که از دست صیادان در آسیب و هراسند، چشم انتظار فردایی هستند که روشنی و عشق را به آن‌ها هدیه کند. فردایی که سواران پر شیهه و پرخروش، با دشتی از سبزه و آب و آبادانی به خانه باز آیند.

کتاب صوتی آهوی من گزل پس از 28 سال از انتشار داستان، توسط نشر هرمس و به کارگردانی مانی حقیقی و صداپیشگی الهام کردا در نقش گزل (آهو)، سحر دولتشاهی در نقش گزل (بانوی سبز پوش)، مانی حقیقی در نقش سلطان و محمود دولت آبادی به عنوان راوی داستان، به گوش شما می‌رسد.

محمود دولت آبادی، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس که با انتشار رمان بلند و 10 جلدی کلیدر به جایزه نوبل بسیار نزدیک شده بود، داستان کوتاه آهوی بخت من گزل را در سال 67 و با همکاری نشر چشمه، به چاپ رسانید.

حکایت آهوی بخت من گزل حکایت نوعروسی است که در روز عروسی‌اش، آهویی را از صیادی می‌گیرد و نام خود یعنی گزل را روی آن می‌گذارد و او را آزاد می‌کند.

محمود دولت آبادی علاوه بر این داستان کوتاه، بیش از 30 اثر دیگر را نیز خلق کرده است. از جمله: جای خالی سلوچ ، روزگار سپری شده مردم سالخورده ، زوال کلنل ، سلوک و … .

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل