گلونی

باورهای نادرست درباره کولر خودرو و نحوه استفاده از آن

باورهای نادرست درباره کولر خودرو و نحوه استفاده از آن

باورهای نادرست درباره کولر خودرو و نحوه استفاده از آن

باورهای نادرست درباره کولر خودرو و نحوه استفاده از آن

به گزارش گلونی با شروع فصل گرما و بالا رفتن استفاده از کولر خودروها، بعضی باورهای نادرست درباره استفاده از کولرهای ماشین خود را نشان می‌دهد.

چرا که بعضی معتقدند در صورت استفاده مداوم، به موتور خودرو فشار آمده و بعضی دیگر معتقدند استفاده مداوم آسیبی به خودرو نمی‌زند.

ابتدا باید درباره کولر خودرو و چگونگی ورود هوای سرد به خودرو اطلاعاتی داشته باشیم.

باورهای نادرست درباره کولر خودرو

علت نادرستی باورهای گفته شده در این خبر را می‌توانید در این ویدیو از صفحه یدک کار ببینید

نماشای گلونی را دنبال کنید

اصلی‌ترین قطعه سیستم سرمایشی خودرو کمپرسور کولر است که با فشرده‌سازی هوای داخل ماشین آن را به کابین خودرو منتقل می‌کند و یک دمنده‌ آن را به بیرون از سیستم تهویه می‌فرستد.

پس برای خنک شدن هوای داخل ماشین، کمپرسور با موتور در ارتباط است و با حرکت‌های دورانی و به کمک تسمه و پیستون‌ها این کار را انجام می‌دهد.

اولین باور نادرست درباره کولر خودرو این است که افراد گمان می‌کنند هم‌زمان با روشن کردن کولر باید کلاچ بگیرند یا دور موتور را پایین بیاورند.

دومین باور نادرست مربوط به بالا یا بودن شیشه‌های ماشین هنگام روشن بودن کولر است و بعضی باور دارند با روشن بودن کولر ماشین و پایین بودن شیشه‌ها اصطکاک ایجاد شده و بین هوای بیرون و داخل، به موتور ماشین فشار می‌آورد.

سومین باور نادرست مربوط به میزان استفاده از کولر است و برخی بر این باورند اگر کمتر از کولر خودرو استفاده کنند، گاز درون کمپرسور فاسد شده و زودتر از موعد از بین می‌رود.

چهارمین باور نادرست نیز این است که با روشن کردن موتور دمای ماشین کاهش پیدا می‌کند.

در ویدیوی این خبر علت نادرستی این باورها توضیح داده شده است.

همچنین آگاه باشید که هیچ‌گاه همزمان با استارت زدن اولیه، کولر را روشن نکنید چرا که برق زیادی مصرف کرده و با موتور درگیر می‌شود.

به علاوه در سربالایی‌ها و جایی که موتور به توان بالاتری نیاز دارد، کولر را خاموش کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل