گلونی

دانلود آلبوم آوای زمین اثری از محمدرضا علیقلی

دانلود آلبوم آوای زمین اثری از محمدرضا علیقلی

دانلود آلبوم آوای زمین اثری از محمدرضا علیقلی

دانلود آلبوم آوای زمین اثری از محمدرضا علیقلی

این مجموعه در فروردین 1380 و به همت نشر هرمس منتشر شده است.

دانلود آلبوم آوای زمین

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آوای زمین داستان سفر پرنده‌ای نمادین بر فراز کشور ایران است.

او با فرود در هر منطقه، برداشت‌هایی از موسیقی آیینی و بومی آنجا به شنونده می‌دهد و سپس به نقطه‌ای دیگر پر می‌کشد.

اوج این سفر با غروب آفتاب و طنین افکن شدن ندای اذان از مساجد (با صدای استاد فقید مؤذن‌زاده اردبیلی) است.

در توضیحات این آلبوم محمدرضا علیقلی نوشته است: «و زمین آوای خود به هر صدا می‌خواند: با هر نسیم و باران، با جوشش چشمه‌ها از دل سنگ، با بازی موج و صخره و با بهمن و آبشار و پژواک کوه… و مرا فرمان آفریدن است؛ پس پیفام خود به گوش نسیم، در رقص شب و باران می‌‌خوانم: بر گو که مرا بیاموزد، بیاموزد چگونه از نغمه‌ها، برآورم آوای زمین!»

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

محمدرضا علیقلی به سال ۱۳۳۹ در تهران متولد و از ۱۴ سالگی زیر نظر «وانکو نایدنف» بلغاری شروع به آموختن نوازندگی ترومبون و آهنگسازی کرد.

او که اکنون در حوزه سینما و تئاتر شهرت فراوانی دارد، موسیقی متن بیش از ۱۴۰ فیلم را در کارنامه دارد که موسیقی او برای فیلم‌های «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی «رضا میرکریمی»، «نرگس» به کارگردانی «رخشان بنی اعتماد» و «قدمگاه» به کارگردانی «محمدمهدی عسگرپور»، سه بار سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به ارمغان آورد.

در میان دیگر آثار او «رستخیز»، «متولد ماه مهر»، «نغمه‌های شبانه»، «هفت قطعه» و «عشق چه ساده بود» با نگاه تحسین‌آمیز هنردوستان و بسیاری از منتقدان همراه بود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل