گلونی

فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

به گزارش گلونی فیلم گیسوم اولین ساخته بلند نوید به‌تویی در بخش اصلی مسابقه بین‌الملل، سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

گیسوم از بازیگرانی چون؛ شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی آدم، شبنم گودرزی و سلمان فرخنده بهره می‌برد.

فیلمنامه

مخاطب با داستان و زاویه دید تازه‌ای روبه‌رو نبوده و آنچه تماشا می‌کند، دنباله‌رو سریال‌های تلویزیونی است.

دختری از خارج (فرقی نمی‌کند کجا) آمده و به دنبال پدرش می‌گردد. در این جستجو به حقایقی تازه دست پیدا می‌کند.

تنها نکته متن، ساختار کلامی کوتاه و پینگ پنگی است که کارگردان از آن بهره درست نبرده است.

گزارش روز ششم با صدای نیما نعمتی زاده

https://dl.golvani.ir/radio/38th_Fiff_06.mp3?_=1

کارگردانی

به‌تویی نخستین فیلم بلندش را با داستانی تکراری آغاز می‌کند، گویی برای ساخت نخستین کارش، همچنین انتخاب متن، شتاب داشته است‌.

گیسوم، داستانی نخ نما داشته و بازیگران چهره و کارگردان نیز نمی‌توانند به دادش برسند.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم؛ تنها تفاوت اثر به‌تویی با سریال‌های تلویزیونی، نوع پوشش شخصیت‌های زن داستان و گهگاه، الفاظ غیر تلویزیونی! ایشان است.

یکی دیگر از نقاط ضعف فیلم، عدم درک، نبود تمرین کافی و ادا نکردن حس کلمات و جملات توسط بازیگران است که از وظایف گروه کارگردانی در هدایت ایشان می‌باشد.

کارگردان فهم درست و به جا آوردن حس دقیق جملات ساختار کلامی را فدای ریتم تند کرده و با این نقص، یکی از قدم‌های پس زدن تماشاگر و قطع شدن ارتباطشان با فیلم را برداشته است.

نقص یاد شده تنها متوجه کارگردان نبوده و از وظایف مهم بازیگران نیز محسوب می‌شود.

روی هم رفته

فیلم سینمایی گیسوم به عنوان نخستین ساخته بلند نوید به‌تویی، این نوید را می‌دهد که با کسب تجربه و رسیدن به پختگی و مشورت گرفتن در امر بازیگردانی و هدایت ایشان، در آینده، آثار عمیق‌تر و با داستانی جذاب از این کارگردان جوان شاهد باشید.

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خروج از نسخه موبایل