گلونی

مراكز مجاز رمز ارز در زمان پیک مصرف خاموش می‌شوند

مراكز مجاز رمز ارز در زمان پیک مصرف خاموش می‌شوند

مراكز مجاز رمز ارز در زمان پیک مصرف خاموش می‌شوند

مراكز مجاز رمز ارز در زمان پیک مصرف خاموش می‌شوند

با معرفی استخراج‌كنندگان غيرمجاز رمز ارز پاداش بگيريد

سخنگوی صنعت برق با بيان اينكه به منظور تامين برق مشتركان و كمک به جلوگيری از بروز خاموشی، مراكز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز یکم خرداد خاموش می‌شوند، به مشتركان خانگی كه به صورت غيرمجاز به استخراج رمز ارز می‌پردازند هشدار داد.

به گزارش گلونی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام اين خبر گفت: «هم‌اكنون مصرف برق مراكز مجاز استخراج رمز ارز به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد كه به منظور حفظ تعادل و پايداری شبكه برق، از امروز در زمان پیک مصرف قطع خواهد شد».

مراكز مجاز رمز ارز در زمان پیک مصرف خاموش می‌شوند

وی اظهار كرد: «بر اساس بارهای شناسايی شده و برآوردهای صورت گرفته در مانورهای برگزار شده، در حال حاضر بيش از ۲۰۰۰ مگاوات برق در مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز در كشور مصرف می‌شود كه اين مصارف غيرقانونی به دليل اتصالات نادرست و افزايش نقطه‌ای مصرف برق باعث آسيب‌ديدگی و حتی سوختن تجهيزات شبكه شده كه خاموشی‌هايی را به دنبال خواهد داشت».

رجبی مشهدی با بيان اينكه مصارف غيرقانونی باعث ايجاد نوسان در شبكه برق می‌شود، از مشتركان خانگی كه از دستگاه ماينر و تجهيزات مربوطه براي استخراج رمز ارز در منزل استفاده می‌كنند خواست كه سريع‌تر نسبت خاموش كردن آنها اقدام کنند.

وی تصريح كرد: «در صورت عدم قطع و شناسايی، علاوه بر ضبط تجهيزات تا تعيين تكليف نهايی، برق منزل اين دسته از مشتركان متخلف نيز قطع خواهد شد».

سخنگوی صنعت برق گفت: «هموطنان عزيز به منظور حفظ پايداری شبكه برق و جلوگيری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبكه برق كه آسيب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعاليت غيرقانونی و استفاده غيرمجاز از شبكه برق را از طريق مراجعه به سامانه سمات به این آدرس به اطلاع برسانند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: «در اين سايت بخشی جداگانه برای معرفی مراكز يا افرادی كه به صورت غيرمجاز به استخراج رمز ارز می‌پردازند وجود دارد كه مردم می‌توانند از طريق مراجعه به اين بخش، حتی شماره شبای بانكی خود را جهت دريافت پاداش معرفی مركز غيرمجاز، اعلام كنند».

وی خاطرنشان کرد: «پرداخت پاداش به افرادی كه به افشای مراكز استخراج رمز ارز اقدام می‌كنند، پس از بررسی و تاييد صحت گزارش ارائه شده، صورت می‌گیرد».

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل