گلونی

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

به گزارش گلونی معاون گردشگری از صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی، به دنبال توافق‌های اولیه، از نیمه دوم تیرماه ١۴٠٠ خبر داد.

ولی تیموری با اشاره به توقف صدور ویزای گردشگری ایران از سال گذشته تا کنون و بسته بودن مرزها به روی گردشگران خارجی از زمان شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: «توافق اولیه برای بازگشایی مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی با وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و بهداشت شده است که پس از تهیه و تایید نهایی مقررات و پروتکل سفر، صدور ویزای توریستی ایران نیز از سرگرفته می‌شود».

وی افزود: «موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی تا به حال، دو سه مرتبه در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شده و قرار بود این ستاد مصوبه آن را صادر کند که کشور با پیک کرونای انگلیسی و هندی مواجه شد و موضوع متوقف ماند».

تیموری تاکید کرد: «ما موضوع را سرسختانه از طریق وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری کردیم، فضای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا نیز نسبت به بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی مثبت بود.

غیر از وزارت بهداشت که ملاحظاتی داشته است، این طرح مخالف دیگری ندارد.

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟

با اشاره به مصائب معیشتی و شغلی فعالان گردشگری در بیش از یک سال گذشته، قرار شد پروتکلی در ارتباط با سفر گردشگران خارجی و بازگشایی مرزها در وزارت کشور با محوریت اداره کل امور مرزی نهایی شود و دوباره در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مورد بررسی قرار گیرد تا پس از تایید و تصویب، از نیمه دوم تیرماه صدور ویزای توریستی ایران از سر گرفته شود».

تیموری اظهار کرد: «بازگشایی مرزها به بسترسازی نیاز دارد، نمی‌توان انتظار داشت یک‌باره گردشگران به ایران سفر کنند، به ویژه با فضایی که پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است.

بنابراین ما برنامه‌ریزی برای بازاریابی را انجام داده‌ایم؛ مثلا قرار است از ظرفیت المپیک توکیو (ژاپن) و اکسپو دبی (امارات) برای معرفی ایران استفاده کنیم و روی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری با توجه به محدودیت حضور در تعداد زیادی از آن‌ها بازنگری داشته باشیم».

تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت‌خانه خبر خوشی برای رونق گردشگری در کشور بود که همه‌گیری کرونا را به حاشیه راند.

حالا این وزارتخانه نوپا مسئولیت عبورر دادن صنعت گرشگری از سخت‌ترین چالش را برعهده دارد.

امید است برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر لازم برای جذب گردشگر خارجی بتواند بار دیگر رونق را به کسب و کار فعالان عرصه گردشگری کشور بازگرداند و جانی تازه بر کالبد خسته و فرسوده این صنعت در ایران بدمد.

پایان پیام

 گزارشگر: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل