گلونی

نمایشنامه ذبیح صبوره رنگرز به جنایت خانوادگی می‌پردازد

نمایشنامه ذبیح صبوره رنگرز به جنایت خانوادگی می‌پردازد

نمایشنامه ذبیح اثری از صبوره رنگرز به جنایت خانوادگی می‌پردازد

نمایشنامه ذبیح صبوره رنگرز به جنایت خانوادگی می‌پردازد

سه نمایشنامه جدید روز جمعه هفتم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند که نمایشنامه ذبیح یکی از آنهاست.

به گزارش گلونی در این مراسم عطاالله کوپال مدرس و پژوهشگر تئاتر، شهرام احمدزاده منتقد و پژوهشگر و هومن بنائی منتقد و پژوهشگر به معرفی کتاب‌های «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‏ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» و «صبا» خواهند پرداخت.

در خلاصه نمایشنامه ذبیح به قلم صبوره رنگرز آمده است: «فتحی: نه! هنوز خبرش بیرون نیومده. اما مطمئنم که فردا حتماً خبرشو می‫‌خونین. توی صفحه حوادث! اونم با تیتر درشت و با کلی آب و تاب: «چهار جسد یخ ‫زده توی سردخونه بیرون شهر پیدا شد!»

خبر جالبیه! نه؟ حتما دلتون می‫‌خواد که بدونین اون چهار نفر کیَن یا چه جوری سر از اونجا درآوردن. برای دونستنش، اما باید اول بدونین که ماجرا از همون وقتی شروع شد که منو و میعاد اومدیم اینجا، توی همین سردخونه! بعدش آدمای دیگه‌ای هم به ما اضافه شدن و جمعاً شدیم پنج نفر! اما حتماً می‫‌پرسین پس چرا چهار تا جسد پیدا شده؟ خب چون من بین اون اجساد نبودم، چرا؟ چون که من قبلاً مرده بودم…»

همچنین در بخشی از مقدمه این نمایشنامه به قلم عطاالله کوپال نوشته شده است: « جنایت همواره ذهن بشر را از دیرباز، از بدو خلقت تا امروز، به خود مشغول داشته است.

بی‌تردید نمایشنامه‏‌ ذبیح، لحظات دراماتیک برجسته‏ای را در کشمکش میان مرگ و زندگی آفریده است و با تعلیق‏‌های چشمگیر، همانند رمان «برادرانِ کارامازوفِ» داستایِفسکی، ما را به گونه‏‌ای حیران و انباشته از بی‏‌صبری در برابر این سوال قرار می‏‌دهد که قاتل اصلی چه کسی است و آیا هرگز مجازات خواهد شد؟…»

گفتنی است مراسم رونمایی و نمایشنامه‌خوانی و جشن امضا این آثار روز جمعه هفتم خرداد ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و شرکت برای عموم نیز آزاد است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل