گلونی

نزدن واکسن کودکان و طغیان سرخک

نزدن واکسن کودکان و طغیان سرخک

نزدن واکسن کودکان و طغیان سرخک

نزدن واکسن کودکان و طغیان سرخک

کرونا و تبلیغات ضد واکسن دلیل طغیان سرخک است.

به گزارش گلونی وزارت بهداشت اعلام کرد: «تبلیغات ضد واکسن سبب شده است تاکنون در سال جاری ۲۴ مورد ابتلا به سرخک گزارش شود. اگر درمورد کرونا اعلام می‌شود که هر یک مبتلا می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را بیمار کند، در مورد سرخک هر یک بیمار در تماس با افراد دیگر می‌تواند تا ۱۸ نفر را بیمار کند.

شرایط کرونا به هیچ وجه نباید سبب شود که خانواده‌ها فکر کنند که می‌توانند واکسیناسیون کودکان را به تعویق اندازند، واکسینه نشدن کودکان و نوزادان مانند این است که آنها را آماده کنیم تا در معرض خطر سرخک قرار گیرند».

تاخیر واکسیناسیون کودکان به هر بهانه‌ای خطری است که به مراتب بیشتر از کرونا سلامت و جان کودکان کشور را تهدید می‌کند.

این تاخیر و عدم مراجعه والدین برای واکسیناسیون کودکان و نوزادانشان باعث انتشار هشدارهای مختلف در رسانه‌ها شده است.

واکسن کودکان و طغیان سرخک

از جمله رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به شیوع بیماری «سرخک» با توجه به افزایش روزافزون موارد تأیید شده سرخک و شناسایی – ۲۵ بیمار مبتلا در استان‌‎های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی هشدار داده است.

برخی خانواده‌ها به‌دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و بعد از آنکه گروه‌های ضد واکسن باعث ایجاد رعب و وحشت درباره واکسیناسیون در افراد شدند، مانع واکسیناسیون عمومی فرزندانشان شده‌اند.

یکی از ویروس‌هایی که در این روند تکثیر پیدا کرد، سرخک است که در کشور به مرحله ریشه‌کنی و حذف رسیده بود اما این روزها خبرها از نوار مرزی کشور خطر طغیان دوباره این بیماری را مخابره می‌کند.

به گفته متخصصان واکسیناسیون MMR علیه این بیماری در ۱۲ و ۱۸ ماهگی نباید به تأخیر بیفتد.

واکسینه نکردن به موقع کودکان به بهانه کرونا و ترس از مراجعه به مراکز بهداشتی و همچنین حرف‌های جعلی گروه‌های ضد واکسن بازگشت به عصر جهل و پشت کردن به دستاوردهای نجات بخش علم است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل