چراغ اتوبان آزادگان چرا در روز روشن است؟
به گزارش گلونی از آغاز روزهای گرم در نیمه دوم بهار امسال، قطعیهای گسترده برق در کشور آغاز شد.
رسانهها پر شد از مصاحبه و گزارش درباره دلایل کمبود برق و راهکارهای جلوگیری از خاموشیهای بیشتر.
در میان این خبرها، کم نبود تیترهایی که در آن مسئولان وزارت نیرو و مدیران شهری مردم را به صورت جدی به صرفهجویی در مصرف برق دعوت میکردند.
حتی در خبرگزاریها از اجبار به کاهش ۳۰ درصدی برق در بخشهای صنعتی و کارخانجات به میان آمد.
چراغ اتوبان آزادگان چرا در روز روشن است؟
سایر ویدیوها در نماشای گلونی
کارگاههای تولیدی تهدید شدند که در صورت کاهش ندادن مصرف ماشینآلات و خاموش کردن دستگاههای پر مصرف در ساعات اوج مصرف، برقشان قطع خواهد شد.
حتی ساعت اداری برخی ادارات تحت تاثیر فشار بر خطوط انتقال، تغییر کرد.
اما در میان این همه پیگیری و توصیه و دستور گویا برخی نهادها و موسسات، برخی افراد و گروهها، بحران برق را جدی نگرفتهاند.
اگر افراد مختلف در حیطه مسئولیت خودشان، موضوع بحران برق را جدی میگرفتند، فارغ از اینکه چه کسی و چه دلایلی باعث ایجاد این اوضاع در تولید برق کشور است، سهم خودشان را از مصرف مدیریت میکردند.
تصاویر روشن ماندن چراغهای آزادراهها و بزرگراههای شهرهای بزرگ، از جمله تصویری که در ساعت ۱۲ ظهر امروز سهشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ از چراغهای روشن اتوبان آزادگان گرفته شده، موید این سهلانگاری و نماینده کوتاهیهای بسیار دیگر در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی است.
چرا وزارت نیرو، که مدیریت شهری و شهرداری را مسئول تأمین روشنایی معابر میداند، آنچنان که باید و شاید بر کیفیت مدیریت این موضوع نظارت نکرده و تذکرات لازم را به آنها نمیدهد؟
چه فرقی میکند انرژی برق کشور را روشنایی معابر در روز هدر بدهد یا مزارع ماینر یا کهولت زیرساختها و خطوط انتقال وقتی نتیجه این هدر رفت انرژی خاموشی بخشهای حیاتی، تعطیلی تولید و توصیه به خاموش کردن کولرها در گرمای ۵۰ درجه خوزستان است؟
پایان پیام
نویسنده: آرزو قدوسی
خرید از سایتهای معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید