گلونی

گرانی به مزارع قارچ رسید

گرانی به مزارع قارچ رسید

گرانی به مزارع قارچ رسید

گرانی به مزارع قارچ رسید

به گزارش گلونی رئیس انجمن پرورش‌‌دهندگان قارچ خوراکی از گرانی این محصول پروتئینی خبر داد.

وی گفت: «با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، تولید قارچ ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.»

مهدی رجبی همچنین از افت محسوس تولید قارچ خبر داد و اظهار کرد: «با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌های تولید و عدم صرفه اقتصادی فروش برای برخی واحدها، تولید قارچ در سطح کشور ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است».

به گفته وی: «در شرایط کنونی میزان تقاضا با عرضه قارچ ناشی از کاهش قدرت خرید هم‌خوانی دارد.

علی رغم افزایش ۲۵ درصدی قیمت قارچ، اما نرخ فروش جوابگوی هزینه‌های تولید نیست که امیدواریم قیمت نهایی تا پایان خرداد اعلام شود».

گرانی به مزارع قارچ رسید

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو قارچ درجه یک در بسته بندی‌های ۳ و ۵ کیلویی درب مزرعه را ۳۵ هزار تومان، قارچ درجه ۲ در بسته بندی‌های ۳ و ۵ کیلویی را ۳۳ هزار و ۷۵۰ تومان، قارچ بسته‌بندی ۲۰۰ گرمی را ۱۰ هزار و ۱۸۷ تومان، قارچ ۴۰۰ گرمی بسته را ۲۰ هزار تومان، قارچ ۸۰۰ گرمی را ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و یک هزار گرمی را ۲۶ هزار و ۸۷۵ تومان اعلام کرد و افزود: «واحدهای صنفی ۲۰ تا ۲۵ درصد سود بر فروش باید لحاظ کنند».

بسیاری از خانواده‌ها در پی گرانی گوشت و مرغ، به استفاده از پروتئین‌های گیاهی روی آورده‌اند.

افزایش افسار گسیخته قیمت‌های این تولیدات گیاهی می‌تواند امنیت غذایی و سلامت مردم را تهدید کند.

از ارگان‌های ذی‌ربط همچون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انتظار می‌رود که پرورش‌دهندگان قارچ و سایر کشاورزان و تولیدکندگان را در تامین مواد اولیه، واردات و صادرات حمایت کرده و از مشکلات ناشی از این گرانی‌ها پیشگیری کنند.

حذف دلال‌ها از مسیر تولید و فروش و کمک به گذراندن آسیب‌های حاصل از خشکسالی و افزایش قیمت مواد اولیه، انتظاری است که فعالان این بخش از مسئولان دارند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل