آلبوم ایستگاه بلوز محمدرضا سبکتکین را قانونی بشنوید

آلبوم ایستگاه بلوز محمدرضا سبکتکین را قانونی بشنوید

این مجموعه به آهنگسازی محمدرضا سبکتکین، ۱۲ قطعه دارد و نشر رهگذر هفت اقلیم آن را منتشر کرده است.

آلبوم ایستگاه بلوز

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی قطعات این آلبوم موسیقی «بذار بیام تو»، «دریای ژرف آبی»، «گردگیری شد»، «ببین کی داره حرف می زنه؟!»، «یواش»، «شهر فانکی میمون ها»، «بلوز بی نام»، «اگه میتونی منو بگیر»، «بلوز یک طرفه»، «نپرس چرا»، «یاقوت» و «ت مثل تاکسی» نام دارند.

برخلاف اغلب موزیسین‌های ایرانی که در ساخت موسیقی به سبک غربی تلاش می‌کنند المان‌هایی ایرانی یا دست کم شرقی در کار بگنجانند، «ایستگاه بلوز» یک آلبوم بلوز به سبک غربی و با رگه‌هایی از جَز است.

موزیک آلبوم «ایستگاه بلوز» برای سه نوازی بلوز الکتریک با گیتار، بیس و درامز نوشته شده و در آن محمدرضا سبکتکین خود نواختن گیتار الکتریک و آکوستیک را بر عهده داشته و کامران مجرد و حمیدرضا بهزادیان با بیس و سازدهنی در آلبوم «ایستگاه بلوز» به نوازندگی پرداخته‌اند.

در توضیحات آلبوم آمده است: «تا چشم کار می کند، مزارع پهناور است با خاک سرخ و گل‌های پنبه و صف‌های منظم برده‌های سیاهپوست که عرق از سر و روی‌شان جاری است و به کار کشت مشغول‌اند و تنها سرگرمی‌شان در ساعت‌های طولانی کار زیر آفتاب سوزان ایالات جنوبی آمریکا، آوازهای غمناکی است که هم‌صدا با هم سر می‌دهند.

آوازهایی با رنگ و بوی زادگاه‌شان، آفریقا که خاطره سرزمین مادری را زنده می‌کند. اما این برده‌های ساده دل هیچ نمی‌دانستند که سال‌ها بعد، آوازهای غمگین آنها پایه گذار سبکی در موسیقی می‌شود که خود، ریشه سبک‌های بسیاری می‌شود.

بلوز؛ سبکی که نام خود را از کلمه «Blue»، نه به معنای آبی، بلکه به معنای غم گرفته، این روزها دیگر چندان غمگین نیست؛ پس اگر در این آلبوم محمدرضا سبکتکین رد پایی از آوازهای برده‌های سیاهپوست نشنیدید، تعجب نکنید.»

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231321 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231321
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات