اکولوژ ساسنگ لذت معاشرت با طبیعت

اکولوژ ساسنگ لذت طبیعت و معاشرت با میزبان های مهربان

به گزارش گلونی فعالیت بومگردی‌ها در کشور ما سابقه چندانی ندارد.

یکی از این اقامتگاه‌های بومگردی‌ جذاب در استان گلستان و در منطقه ییلاقی ییلاق ساسنگ در شرقی‌ترین بخش جنگل‌های هیرکانی، مقصد خوشایند طبیعت‌گردن در چهارفصل سال است.

این اکولوژ زیبا به همت خانم جوانی ساخته شده که هواداری پدر و همراهی دخترش را در تمام دقایق اقامت در آن می‌توانید حس کنید.

خانم جوانی که قدم به قدم این اقامتگاه را با تلاش خودش و همکاری مردم محلی ساخته است.

او عطای زندگی در پایتخت را به لقایش بخشیده و به روستای اجدادی‌اش برگشته تا به کمک پدرش و مردم روستا که جوان‌ترهایشان اغلب به شهر مهاجرت کرده‌اند دوباره زندگی در این جغرافیای بی‌نظیر را احیا کرده و در کنار کسب و کار، سنت‌های گذشته و زیبایی‌های درحال فراموشی فرهنگ منطقه را به همه آنها که مهمان اقامتگاهش می‌شوند عرضه کند.

او یک کارافرین خلاق است که همت عالی‌اش حالا برخی جوانان مهاجرت کرده روستا را دوباره به آنجا بازگردانده و فعالیت بومگردی را در منطقه رونق داده است.

اکولوژ ساسنگ

در این اقامتگاه چند نفر از افراد بومی کار می‌کنند که همگی برخوردی صمیمانه و مهربان دارند.

ساسنگ «به سان سنگ» روستای کوچکی در کیلومتر ۱۷ جاده آزادشهر به مینودشت و شرق استان سرسبز گلستان، در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا و محصور در میان کوه‌های پوشیده از درختان جنگلی‌ است.

نشانی روی گوگل مپ

گشتن در طبیعت حوالی اقامتگاه شما را با چشمه سارهای فراوانی که از دل سنگ‌های بزرگ می‌جوشد و آبشارهای بلند و پر آب روبه‌رو می‌کند.

در ساسنگ می‌توانید با فرهنگ اقوام مختلف گلستان آشنا شوید. می‌توانید به دل جنگل بروید و در محیط ساده و صمیمی اقامتگاه کمی دور از دود و هیاهوی شهر آرامش را تجربه کنید.

می‌توانید سوار بر اسب به دیدن مردم روستا بروید و علیرغم هجوم بی‌امان انسان شهری به سکوت روستاهای شمال ایران و ساخت و سازهای مدرن بدقواره، سادگی و صفای خانه‌های چوبی و کاهگلی را در این اکولوژ به تماشا بنشینید.

می‌توانید غذای سالم بخورید و از سفره‌های رنگینی که زنان شمال ایران برایتان تدارک دیده‌اند لذت ببرید.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231768 ساعت خبر : 12:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231768
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات