تعهد گروه ۷ برای حفاظت از زمین

تعهد گروه ۷ برای حفاظت از زمین

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال خود نوشت:

«سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ با طرح تخصیص منابع مالی و بودجه رسانی به پروژه‌های زیرساختی در کشورهای در حال توسعه موافقت کردند.

این طرح بخشی از تدابیری است که در اجلاس گروه هفت با هدف بررسی و رسیدگی به مسئله بحران تغییرات آب و هوایی و حفاظت از زمین و محیط‌ زیست انجام گرفت.

هدف از این طرح فراهم کردن زمینه دسترسی کشورهای در حال توسعه به منابع مالی و بودجه بیشتر، بهتر و سریعتر و در عین حال تسریع حرکت جامعه جهانی به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر و تکنولوژی پایدار خواهد بود.

دولت بریتانیا در راستای تحکیم این مسئله با دیگر کشورها پیش از اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در ماه نوامبر گام بردارد.

همچنین در این اجلاس بریتانیا از بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از اکوسیستم آبی یکسری کشورها سخن به میان آورد.

هدف از این بودجه، حمایت از کشورهایی همچون غنا، اندونزی و کشورهای حوزه پاسیفیک در مسیر مقابله شان با ماهی‌ گیری‌های ناپایدار، حفاظت و احیای اکوسیستم ساحلی و کاهش آلودگی‌های دریایی است.»

بر اساس این گزارش و تعهد گروه ۷، رهبران گروه هفت همچنین متعهد شدند تا تقریبا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهند.

انگلیس پیشتر فراتر از این عمل کرده و وعده داده تا حداقل ۶۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد که به سطح دهه ۹۰ درصد می‌رسد.

رهبران گروه هفت همچنین متعهد شدند تا کمک‌هایشان به بودجه‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی در جهان را افزایش دهند تا کشورهای در حال توسعه بتوانند از پس تاثیرات ناشی از چالش تغییرات آب و هوایی برآیند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 230777 ساعت خبر : 11:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=230777
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات