جدول خاموشی ها برق از سر ملت پراند

جدول خاموشی ها برق از سر ملت پراند

به گزارش گلونی آنطور که مسئولان وزارت نیرو اعلام کرده‌اند شهروندان به جای غافلگیر شدن و اور دوز کردن در برابر هیجانات وابسته به قطع برق، می‌توانند به جداول راهنمای خاموشی و یا سامانه «برق من» به این آدرس مراجعه کنند.

از آنجا که برق من اصولا ترکیب غلطی است و برق فقط مال آنهاست و از قرار این آنها، مرجع ضمیر مشخصی هم ندارد، پیش پیش مشخص است که نه جدول ها به کار می آیند و نه سامانه.

یعنی به عبارت بهتر گویا که این جدول‌ها به نوعی رفع تکلیف است و دعوت به سکوتی برای شهروندان!

اما محض اطلاع طراحان عزیز جدول خاموشی ها، طبق اعلام جداول معزز و محترم، در محله‌ای که قرار بوده ساعت ۱۰ صبح برق برود، ۱۰ بار از صبح برق رفته. یا مثلا آنجا که قرار بوده برق ساعت ۳ بعد ا ظهر بیاید، برق رفته و هنوز نیامده.

اینجا که ما هستیم قرار بوده ساعت ۱۲ برق برود که بحمدلله برق نرفته اما آب دقیقا سر همان ساعت قطع شده تا بی‌خودی خوشی زیردلمان نزند.

جایی دیگر که کلا برق، هر از گاهی یک خودی نشان می‌دهد تا پشت چشمی هم برای کسبه محل، وسایل برقی، مراکز بهداشتی و درمانی و خدماتی و کلا ساکنین، نازک کند.

تازه جالب‌تر آن است که نام بسیاری از مناطق و خیابان‌ها یا در این جدول‌ها نیست، و یا طوری در میان اطلاعات عجیب و غریب آن پنهان شده که دست کم عقل و حافظه و قدرت بینایی ما از شناخت و بازیابی‌اش قاصر است.

پیشنهاد بنده به عزیزان بزرگوار مسئول در وزارت نیرو این است: حالا که زورتان به نوسازی زیرساخت و توقف مشعل‌سوزی و زدن زیر قول و قرار با برادران چشم بادامی و برآمدن از پس هزینه‌های مملکت‌داری نمی‌رسد، دست کم یک نفر از بین خودتان انتخاب کنید بیاید این جدول‌ها را برای خلق‌الله تفسیر کند.

بنده خدا اصغر آقا سوپری محله ما بستنی‌های آب شده را رایگان داد دست بچه‌های محل ولی خوب آقا عزت قصاب که نمی‌تواند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومن را که سه بار از صبح به مدت دوساعت ۴۰ درجه ناقابل گرما دیده، مفت و مسلم بین اهالی محل تخس کند.

یا ننه بزرگ ما را هم فکر کنید ناموس خودتان است راضی می‌شوید با دو تا جوان دوساعت داخل یک متر مربع اتاقک آسانسور گیر کند؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 227228 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227228
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات