جنون قدرت و قدرت نامشروع و تعریفی آکادمیک از مفاهیم اجتماعی

جنون قدرت و قدرت نامشروع و تعریفی آکادمیک از مفاهیم اجتماعی

به گزارش گلونی اینستاگرام پر شده است از بلاگرها و غیربلاگرهایی که هر روز کمپین کتاب‌خوانی برگزار می‌کنند، برنامه می‌دهند و در نهایت با یک پست یا سلسله استوری بساط کتاب خوانده شده را به هر نحوی هم می‌آورند.

بگذریم که در این زمینه حرف‌ و حدیث بسیار است؛ بعضی معتقدند دسیسه ناشر و نویسنده پشت این ماجراست و نباید به خیلی از اینستاگرامی‌ها اعتماد کرد و الخ.

چندی پیش یکی از همین اینستاگرامرها کتابی را برای هم‌خوانی معرفی کرد به اسم «جنون قدرت و قدرت نامشروع» نوشته محمدرضا سرگلزایی.

کتاب در کم‌حجم‌ترین حالت ممکن است و نشر قطره آن ‌را چاپ کرده و در بین کتاب‌هایی نظیر «کافه اروپا» و «کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم» و «روح پراگ» نمونه‌ای وطنی محسوب می‌شود و شامل مجموعه مقالات مستقلی است که از حیث کمیت بیشتر به یادداشت شبیه‌اند و دیدی میان‌رشته‌ای دارند. یعنی برای درک چگونگی اعمال سلطه قدرت‌های نامشروع از زبان‌شناسی، اسطوره‌شناسی، فلسفه و روان‌شناسی بهره گرفته است.

جنون قدرت و قدرت نامشروع را آنلاین بخوانید

نویسنده انگار که سعی داشته سرنخ ماجرا را طوری که شک به دل کسی راه نیابد به خواننده بدهد و خواننده به خودی خود رد نخ را بگیرد و به غول مرحله آخر این بازی برسد.

این کتاب برخلاف نمونه‌های مشابهش تعریفی آکادمیک از مفاهیم سیاسی و جامعه‌شناختی بیان نکرده است و صرفاً من‌باب بازکردن سر صحبت با خواننده و دادن همان سرنخ‌های مذکور نوشته شده است.

استفاده از افسانه‌ها و روایت‌های فرهنگ ایرانی در آن به فهم در لفافه متن و منظور نویسنده کمک کرده است.

کتاب دکتر سرگلزایی را معرفی کردم تا بگویم خیلی ‌وقت‌ها اینستاگرامرهایی هستند که محتوای خوب به خورد مخاطب می‌دهند.

پس دل‌ دادن به هم‌خوانی‌هایشان ضرر که نه، می‌تواند منفعت هم داشته باشد؛ منفعتی مثل حسِ خوب فعالیت جمعی برای دانستن بیشتر.

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231735 ساعت خبر : 4:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231735
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات