خسارت ۴۰ میلیاردی کرونا نفس گردشگری را به شماره انداخت

خسارت ۴۰ میلیاردی کرونا نفس گردشگری را به شماره انداخت

به گزارش گلونی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: «بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به گردشگری کشور خسارت وارد شد».

ولی تیموری روز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰، در حاشیه بهره برداری از ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در استان لرستان افزود: «بخشی از این خسارت‌ها مربوط به عدم تحقق عملکردها و خسارات وارده به هتل‌ها و اماکن گردشگری است».

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاران این حوزه گفت: «تا کنون ۲ بسته حمایتی در اختیار سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری قرار گرفته است و در هفته آینده نیز بسته سوم تصویب و پرداخت می‌شود».

وی همچنین اظهار داشت: «جایگاه تاریخی و فرهنگی لرستان ریشه در تاریخی غنی این استان دارد و به همین دلیل این استان دارای آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی است».

خسارت ۴۰ میلیاردی کرونا

گفتنی است بهره‌برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

کرونا نه فقط در ایران، بلکه در همه کشورهای جهان آثار فاجعه‌باری در حوزه صنعت گردشگردی به همراه داشته است.

خسارات کاهش بیش از ٨٠ درصدی تقاضای سفر، در این ایام تا سال‌ها پس از خروج از بحران کرونا قابل پیش‌بینی است.

در شرایط پیچیده دوران همه‌گیری کووید ١٩، البته کشورهای پیشتاز در توسعه گردشگری بلافاصله تلاش کردند با تشکیل صندوق و تدوین ‌برنامه‌های حمایتی به کمک صاحبان کسب و کار و کارکنان این بخش بیایند.

حتی بسیاری از دولت‌ها برای کمک به صنعت گردشگری سرعت واکسیناسیون مردم کشورشان را افزایش دادند تا بتواند از کشورهای دیگر مسافرانی با هدف واکسیناسیون کرونا را نیز پوشش دهند.

براساس یک برآورد جهانی، تقریباً ۱۲۰ میلیون شغل در بخش گردشگری و سفر، حذف شده‌ و یا به زودی از میان خواهد رفت.

ابعاد خسارت‌های اقتصادی کرونا در گردشگری ایران متفاوت‌تر و سخت‌تر از سایر کشورهای منطقه و جهان است؛ چراکه همه حوزه‌های اقتصادی کشور فشار شمشیر دولبه کرونا وتحریم را بر دوش خود احساس می‌کند.

اگر اراده‌ای برای رفع خسارت‌ها و احیای دوباره صنعت گردشگری وجود دارد، از همین روزهای واکسیناسیون کرونا، باید برای شیوه‌ها و اهداف این گردشگری در دوره پساکرونا، برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های جبران خسارت‌های این حوزه را فراهم کند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 227830 ساعت خبر : 8:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227830
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات