قطعی برق طولانی در شهرها و تمرکز رسانه ها بر تهران

قطعی برق طولانی در شهرها و تمرکز رسانه ها بر پایتخت

به گزارش گلونی اگرچه ساکنان پایتخت چند هفته‌ای است که از آسیب‌های قطع برق در امان بوده‌اند و در رسانه‌ها دیگر خبر چندانی از گفتگو و گزارش پیرامون این موضوع نیست، ولی در بسیاری از شهرها و حتی مراکز استان‌ها، هموطنان همچنان گرفتار قطعی برق و مشکلات ناشی از آن هستند.

روز گذشته فقط در منطقه ۶۰ متری شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان حدود هفت ساعت برق قطع بود.

دیگر مراکز استان و شهرهای بزرگ هم کم و بیش در مناطق و فواصل زمانی مختلف همچنان درگیر قطعی برق هستند.

نکته‌ای که در مواجهه رسانه‌های عمومی و خبرگزاری‌ها در این رابطه وجود دارد، این است که حتی توجه افکار عمومی و تمرکز رسانه‌ها هم به جای پوشش گسترده و همه جانبه خبری، اغلب به پایتخت و مرکزنشینان محدود می‌شود.

قطعی برق طولانی در شهرها

در روزهای گذشته بسیاری از شهرهای کشور شاهد خاموشی‌های ‌گسترده و سریالی بوده‌اند، اما عدم تمرکززدایی و موضوعات سیاسی و خبرهای انتخابات و … مجالی برای پرداختن به آسیب‌ها و مشکلات این اتفاق در شهرستان‌ها، باقی نگذاشته است.

کمتر رسانه‌ای خبرنگارانش را به دنبال کشف مشکلات ناشی از نبود برق در شهرهای دوردست می‌فرستد و کمتر گزارشگری به خودش زحمت پوشش اخبار دنباله‌دار و حل نشده سوژه تکراری قطعی برق می‌کند.

اما حتی بدون توجه رسانه‌ها، زندگی مردم در گوشه و کنار کشور تحت تاثیر این خاموشی‌ها به ویژه در آغاز گرمتری روزهای سال قرار می‌گیرد و میزان نارضایتی عمومی از متولیان این حوزه را در نبود رسانه‌های اهل تحلیل و مطالبه‌گر، بیشتر می‌کند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفته بود: «اگر مردم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی داشته باشند، دیگر شاهد خاموشی نخواهیم بود و خط قرمز صنعت برق عدم اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده به بخش خانگی و بیمارستان‌ها است».

حالا که شرکت توزیع برق از خط قرمزهایش در شهرستان‌ها عبور کرده و کمتر رسانه‌ای صدای رسای مطالبات مردم این شهرها و استان‌هاست، چه کسی پیگیر مشکلات ناشی از خاموشی‌ها خواهد بود؟

حالا که تاثیر سیاست‌های غلط اقتصادی و یارانه‌های غیرکارشناسی در بخش انرژی به موازات عدم تمرکززدایی از مسائل  پایتخت، مشکلات ناشی از قطع برق را در شهرستان‌ها ادامه‌دار کرده است، آیا بحران خاموشی در کشور راه‌ حلی دارد؟

آیا در میان مسئولان و رسانه‌ها کسی هست که پاسخگوی مطالبات به‌حق مردم غیر پایتخت‌نشین در سکوت خبری رسانه‌ها باشد؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231729 ساعت خبر : 4:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231729
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات