آلبوم موسیقی حماسی و آیینی مازندران را قانونی بشنوید

آلبوم موسیقی حماسی و آیینی مازندران را قانونی بشنوید

این مجموعه اثری است از نبی احمدی و ابوالحسن خوشرو. این مجموعه شامل بیست و دو آهنگ در سبک موسیقی فولکلور مازندران است.

آلبوم موسیقی حماسی و آیینی مازندران

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آلبوم موسیقی حماسی و آیینی مازندران در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

از نوازندگان این اثر می‌توان به نبی احمدی، ارسلان طیبی، سعدی صادقی، محمدرضا هاشمی اشاره کرد

نبی احمدی درباره این آلبوم می‌گوید : «در طول زمان طنین ساز و آواز هنرمندانی در حافظه تاریخی نقش می‌بندد که آمیخته با دردها، رنج‌ها و شادی‌های مردم آن دیار باشد.

موسیقی مازندران نیز از این قاعده برکنار نیست. یکی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی مازندران که آوازخوانی‌اش با موسیقی حماسی و آیینی مازندران گره خورده، ابوالحسن خوشرو است.

او بی‌گمان از تاثیرگذارترین چهره‌های موسیقی مازندران است و گزینش او برای خواندن این مجموعه با آگاهی و شناخت از پیکره تنومند این موسیقی بوده است».

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

ابوالحسن خوشرو متولد ۱۳۲۵ شهر قائمشهر، از کودکی به نواختن لـِله‌وا یا نی چوپانی مازندران پرداخت و برای تکمیل دانش موسیقی خود از هنرستان موسیقی تهرات فارغ‌التحصیل شد.

درسال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی تشکیل داد و از سال ۱۳۴۵ با رادیو مرکز استان همکاری کرد و با تشکیل گروه موسیقی روجا «ستاره صبح» درسال ۱۳۵۰ فعالیت هنری‌اش گسترش یافت.

او سرپرستی گروه امیر پازواری را نیز به عهده داشت و به عنوان خواننده و نوازنده لـِله‌وا در مازندران (ناحیه مرکزی) شهرت یافت.

شرکت در جشنواره‌های آیینه و آواز، حماسی و نواحی کرمان و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی نظیر جشنواره موتسترآلمان و اجرا در برنامه ترقه ازدیگر فعالیت‌های هنری او به شمار می‌روند که در همه آنها جایزه نوازنده و خواننده برتر و لوح سپاس دریافت داشته است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231541 ساعت خبر : 7:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231541
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات