ویروس گرانی به جان مواد شوینده هم افتاد

ویروس گرانی به جان مواد شوینده هم افتاد

به گزارش گلونی خبرهای تازه از گران شدن ۲۵ درصدی، محصولات شوینده در بازار حکایت دارد و نشان می‌دهد ویروس گرانی به مواد شوینده هم سرایت کرده است.

این در حالی است که دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده اعلام کرده بود، با توافق به عمل آمده میان تولیدکنندگان قرار است هیچ تغییر قیمتی تا پایان خردادماه اجرایی نشود.

اما قیمت انواع محصولات این بخش از امروز ۱۷ خردادماه تا ۲۵ درصد گران شده است.

محصولات شوینده شامل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون، خمیر دندان و سایر محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی، در حالی این افزایش قیمت را تجربه می‌کنند که همچنان بازار شستشو و ضدعونی و … بابت شیوع ویروس کرونا داغ است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از سوی شرکت‌های دولتی، از این افزایش قیمت خبر داد.

وی با بیان اینکه محصولات شوینده از قیمت‌گذاری معاف هستند، اظهار کرد: «اما انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران نظارت می‌کند که تولیدکنندگان قیمت‌ها را به صورت بی‌رویه افزایش ندهند».

طبق اطلاعیه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با توجه به تعهد تولیدکنندگان درباره عدم کمبود محصولات در سطح عرضه، اعلام شده و درج قیمت های جدید از ۱۷ خرداد قابل انجام است.

همچنین حداکثر درصد تخفیف مجاز برای محصولات پودرهای دستی، ماشینی و صابون ۱۰ درصد و برای سایر کالاهای اساسی ۱۵ درصد در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای همه شرکت‌های تولیدکننده این محصولات است.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، شرکت‌هایی که نسبت به رعایت این موضوع اقدام نکنند معادل با درصد بالاتر از تخفیف مجاز از قیمت تایید شده آن شرکت کسر و به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان معرفی می‌شوند.

قیمت محصولات شوینده آبان سال گذشته با تایید سازمان حمایت ۴۰ درصد افزایش یافته بود.

با احتساب درصد مجدد گرانی نسبت به ۸ ماه قبل قیمت مواد شویند در کشور ۶۵ درصد گران شده است!

کمبود و توزیع نامناسب محصولات، توجیه مناسبی برای گران کردن محصولات بهداشتی حتی بیش از نرخ متوسط تورم، در یک دوه کمتر از یک سال نیست.

گران شدن این محصولات فقط سبد خرید خانوار را کوچکتر نخواهد کرد بلکه در دراز مدت تهدیدی برای حفظ بهداشت و سلامتی در محیط‌های مختلف اجتماع خواهد بود.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 229669 ساعت خبر : 7:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=229669
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات