کتاب صوتی ماهی سیاه کوچولو از صمد بهرنگی را قانونی بشنوید

کتاب صوتی ماهی سیاه کوچولو از صمد بهرنگی را قانونی بشنوید

اثر پیشِ رو، کتاب صوتیِ ماهی سیاه کوچولو با صدای الهام نامی بازیگر تئاتر و سینما، و با نوازندگی قیچک سیاوش ولی‌پور است.

کتاب صوتی ماهی سیاه کوچولو

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی «ماهی سیاه کوچولو» مهم‌ترین اثر صمد بهرنگی است.

او این داستان را در زمستان ۱۳۴۶ نوشت و در سال ۱۳۴۷ کتاب با تصویرگری فرشید مثقالی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این قصه، یک روایت نمادپردازانه و حماسی است از ماهی‌ که برای رسیدن به دریا به مثابه‌ رسیدن به آزادی و رهایی وارد یک سفر پُرماجرا و پرخطر می‌شود تا با مقاومت و غلبه بر سختی‌ها، به هدف‌اش برسد.

شجاعت، شهامت، فداکاری و تلاش برای آگاهی دیگر ماهیان از امکان زندگی بهتر در دریا به شکلی نمادین و به ظرافت در این داستان گنجانده شده است.

این کتاب، کتاب کودک برگزیده‌ سالِ ۱۳۴۷ شد و جایزه‌ی ششمین نمایشگاه کتاب کودک در بولونیای ایتالیا و جایزه بی‌ینالِ ۱۹۶۹ براتیسلاوای چکسلواکی را نیز دریافت کرد.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این اثر و سایر کتاب‌های صوتی حمایت کنیم.

صمد بهرنگی (زاده ۲ تیر ۱۳۱۸ در تبریز – درگذشته ۹ شهریور ۱۳۴۷ در ارسباران) آموزگار، منتقد اجتماعی، داستان‌نویس، مترجم و پژوهش‌گر فولکلور آذربایجانی بود.

کتاب ماهی سیاه کوچولوی بهرنگی مدت‌ها نقش بیانه غیررسمی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران را بازی می‌کرد.

صمد نویسندگی را با طنزنویسی آغاز کرد. در دانشسرا همراه دو تن از دوستانش روزنامه فکاهی دیواری‌ای به نام «خنده» می‌نوشت که بسیار هوادار داشت.

کتاب‌های صمد بهرنگی مثل ماهی سیاه کوچولو و اولدوز و کلاغ‌ها میان چریک‌های فدایی خلق بسیار پر طرفدار بود. عمر مؤثر آثار و افکار او بسی فراتر از عمر کوتاه اوست.

قصه‌های او، که بیشتر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبلیغ می‌شدند، نوعی قهرمان‌گرایی بدون خودپرستی را در میان نسل جوان گسترش دادند.

پایان پیام

کد خبر : 229397 ساعت خبر : 10:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=229397
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات