کتاب صوتی مثنوی معنوی حسین فتاحی را دانلود کنید

کتاب صوتی مثنوی معنوی حسین فتاحی را دانلود کنید

این کتاب از مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی اثری است نوشته حسین فتاحی و با گویندگی سرور رخشانی.

کتاب صوتی مثنوی معنوی

این  اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی کتاب حاضر بازنویسی ۲۴ قصه و حکایت از مثنوی معنوی؛ یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام، سروده مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است.

شخصیت‌های اصلی داستان‌های مثنوی عموماً پیامبران، پادشاهان، چوپانان، بردگان و حیوانات هستند.

در این کتاب داستان‌هایی مانند طوطی و بقال، شیر و خرگوش باهوش، مرد مغرور و کشتی‌بان، دوستی خاله خرسه، موش و شتر، درخت جادویی، مارگیر و اژدها، گنجشک و پندهایش، شتر و روباه و خر، نقاش‌های چینی و رومی، انگور، زبان حیوان و غیره به زبان ساده برای گروه سنی کودک و نوجوان روایت شده‌اند.

کتاب با داستان «طوطی و بقال» آغاز می‌شود که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین داستان‌های مثنوی نیز محسوب می‌شود که روایت‌های مختلفی از آن گفته و شنیده شده است.

فتاحی این داستان‌ها را از شعر به نثر برگردانده و به اعتقاد خودش دلیل آن این بوده که بچه‌ها راحت‌تر آن را بخوانند و معنی آنها را بفهمند و در آینده هم به سراغ نسخه اصلی مثنوی معنوی بروند.

حسین فتاحی یکی از باسابقه‌ترین نویسندگان ایرانی ا‌ست که در سال ۱۳۳۶ در شهر یزد به دنیا آمد.

حسین فتاحی حدود ۴۰ سال از زندگی‌اش را صرف داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان کرده و نزدیک به ۲۰۰ اثر جذاب و متنوع را به چاپ رسانده است.

او علاوه بر تالیف کتاب، به ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک و کهن فارسی نیز می‌پردازد و به حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس نیز علاقه دارد.

برخی از مهم‌ترین کتاب‌های حسین فتاحی عبارتند از: «عشق سال‌های جنگ، آتش در خرمن، قصه‌های شاهنامه، سمک عیار، کودک و توفان، پری نخلستان، راهزن‌ها، امیر کوچولوی هشتم و …»

پایان پیام

کد خبر : 228795 ساعت خبر : 11:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=228795
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات