کتاب صوتی چشم هایش از بزرگ علوی را دانلود کنید

کتاب صوتی چشم هایش از بزرگ علوی را دانلود کنید

کتاب صوتی چشم‌هایش معروف‌ترین اثر بزرگ علوی یکی از جریان‌سازترین و تاثیر‌گذارترین رمان‌های ایرانی است که با صدای گویا و دل‌نشین آرمان سلطان زاده روایت شده است.

کتاب صوتی چشم هایش

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی رمان چشم‌هایش برای نخستین بار در سال ۱۳۳۱ خورشیدی منتشر شد و باعث شد که علوی به یکباره در بین نویسندگان معاصر نامدار و زبانزد شود.

از همان سطر آغازین رمان نویسنده سعی دارد ما را با فضای سیاسی زمان خود آشنا سازد و به خواننده بفهماند که با رمانی با زمینه‌های سیاسی طرف است ولی به نظر نمی‌رسد کاملا سیاسی باشد.

بزرگ علوی در رمان چشم‌هایش روش استعلام و استشهاد را به کار برده، بدین گونه که قطعات پراکنده یک ماجرا را کنار هم گذاشته و از آن طرحی کلی آفریده است که بر حدس و گمان تکیه دارد.

این شیوه بیشتر در ادبیات پلیسی معمول است. برخی معتقدند این رمان و شخصت استاد ماکان، با الهام از زندگانی کمال‌الملک نگاشته شده است و گروهی دیگر آن را شرح‌حالی از زندگی تقی ارانی می‌دانند.

این کتاب از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.

جریانات سیاسی مطرح شده در کتاب منطبق با واقعیات آن زمان است. توصیفات بزرگ علوی در این کتاب بسیار ظریف و تأثیرگذار هستند و این موضوع بر جذابیت کتاب می‌افزاید. علیرغم پس‌زمینه سیاسی کتاب، عشق را می‌توان هسته‌ اصلی آن دانست.

سیدمجتبی آقابزرگ علوی مشهور به بزرگ علوی در ۱۳ بهمن ۱۲۸۲ متولد شد.

او در نوجوانی همراه ‌با پدر و برادرش به‌آلمان رفت و شخصیت ادبی‌اش، تحت‌تأثیر ادبیات آلمان و نویسندگان اروپایی به‌تدریج شکل گرفت.

بعد از بازگشت به ایران کار ادبی را با ترجمه قطعه‌ای از آثار شیلر تحت عنوان دوشیزه اورلئان آغاز کرد.

او همراه سایر نویسندگان معاصر نظیر محمدعلی جمال‌زاده، صادق هدایت و غلامحسین ساعدی، از پایه‌گذاران داستان‌نویسی معاصر هستند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231157 ساعت خبر : 10:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231157
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات