گلونی

آتش سوزی بیشه زار مارون با کمک گروه های امدادی مهار شد

آتش سوزی بیشه زار مارون با کمک گروه های امدادی مهار شد

آتش سوزی بیشه زار مارون با کمک گروه های امدادی مهار شد

آتش سوزی بیشه زار مارون با کمک گروه های امدادی مهار شد

به گزارش گلونی آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس یکی از حوادث پرتکرار امسال است که در نقاط مختلف کشور اتفاق می‌افتد و گروه‌های امدادی و فعالان محیط زیست در تلاش هستند تا از گسترش آن جلوگیری کنند.

یکی دیگر از این آتش‌سوزی‌ها، آتش سوزی بیشه زار مارون است که با کمک اعضای انجمن مهرورزان زیست‌بوم مارون و افراد اداره منابع طبیعی مارون مهار شد.

عبدالرحیم طیبی رئیس انجمن مهرورزان زیست بوم مارون درباره این حادثه گزارش داد: «متاسفانه در تاریخ پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۲۴ ساعت ۱۴/۱۶دقیقه خبری مبنی بر آتش سوزی بیشه زار مارون واقع در بخش جایزان از توابع شهرستان امیدیه به دست انجمن رسید که به سرعت با همراهی چند نفر از نیروهای انجمن و قرق‌بانان اداره منابع طبیعی شهرستان به منطقه آتش‌سوزی رسیده و به مهار آتش پرداختیم.

خوشبختانه پس ازحدود یک ساعت تلاش دوستان، آتش مهار شد و از ورود آن به مناطق انبوه‌تر بیشه جلوگیری به عمل آمد. سپاس از همه عزیزانی که همیار و همراه ما بوده‌اند.»

با آغاز فصل گرما آتش‌سوزی جنگل‌ها به اخبار روزانه کشور تبدیل شده است بدین معنا که هر روزه شاهد آتش‌سوزی یکی از جنگل‌های کشور هستیم که این موضوع خود می‌تواند آثار منفی بسیاری را بر جای بگذارد.

با این اوصاف می‌توان این ادعا را داشت که جنگل‌های ایران در شرایط بحرانی به سر می‌برند چرا که تعداد دفعات حریق نسبت به سال گذشته در برخی مناطق مثل مناطق استان خوزستان رشد چشمگیری داشته است.

گفتنی است امیدیه یكی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که در بخش انتهایی دامنه سلسله كوه‌های زاگرس و در جنوب شرقی استان خوزستان قرار دارد.

اخبار بیشتر از آتش سوزی‌ها را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل