گلونی

ارسال ۵۰۰ آتش کوب به کهگیلویه و بویراحمد

ارسال ۵۰۰ آتش کوب به کهگیلویه و بویراحمد

ارسال ۵۰۰ آتش کوب به کهگیلویه و بویراحمد

ارسال ۵۰۰ آتش کوب به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گلونی با فرارسیدن فصل گرم سال ما بی‌کار ننشستیم و برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی وارد عمل شدیم.

پایگاه خبری گلونی با راه‌اندازی یک پویش و انتشار یک فراخوان برای ساخت آتش‌کوب و خرید تجهیزات اطفای حریق کار را شروع کرد و به کمک مردم و فعالان محیط زیست و علاقه‌مندان به حیات‌وحش موفق شد در زمان کوتاهی مبلغ قابل قبولی تهیه کند و آن را به تولید آتش‌کوب و خرید تجهیزات فردی و دستگاه دمنده اختصاص دهد.

ما در پویش زاگرس در آتش برای حفظ جنگل‌های زاگرس در برابر آتش‌سوزی‌های گسترده از تمام روش‌ها استفاده کردیم.

آموزش نیروی متخصص برای اطفای حریق با برگزاری وبینارهای آموزشی، تولید فیلم و عکس و اینفوگرافی و نگارش متن‌های خبری و تحلیلی و آموزشی.

در جدیدترین اقدام با انتشار یک فراخوان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، قول تولید ۲هزار آتش‌کوب را داده بودیم که با همیاری مردم عزیز و همکاری انجمن محیط‌‌‌‌زیست قلعه تل در حال حاضر ۵۰۰ آتش‌کوب آماده و در اختیار انجمن‌ها و گروه‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

ارسال ۵۰۰ آتش کوب به کهگیلویه و بویراحمد

نماشای گلونی را دنبال کنید

این آتش‌کوب‌ها با لوله سبز و پتوی سربازی ساخته می‌شود و در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار سبک‌تر، مقاوم‌تر و کاربردی‌تر است. حمل و نقل آن در پستی‌ها و بلندی‌های زاگرس بسیار راحت‌تر است و انعطاف‌پذیری آن از شکسته شدنش جلوگیری می‌کند.

کفش، کوله پشتی، لباس مخصوص، اره دستی، بیلچه فلزی، هدلایت (چراغ پیشانی)، کیف دوشی برزنتی و مشک آب از جمله تجهیزاتی است که در کنار ساخت آتش‌کوب تهیه می‌شود.

بر اساس برآورد، امسال قیمت ساخت هر آتش‌کوب «هشتاد هزار تومان» است.

به زودی ۱۵۰۰ آتش‌کوب دیگر هم تولید خواهد شد و در اختیار سمن‌ها و گروه‌های محیط‌زیستی قرار می‌گیرد و مستندات آن منتشر خواهد شد.

ما هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که محیط‌زیست کشورمان در خطر قرار دارد و هر لحظه ممکن است شعله آتشی به جان جنگل‌های زاگرس بیفتد و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را نابود کند. پس ما باید همیشه آماده و هوشیار باشیم.

ارسال ۵۰۰ آتش کوب

سایر گزارش‌های زاگرس در آتش را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل