گلونی

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان در کنار کوهنوردان

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان در کنار کوهنوردان

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان در کنار کوهنوردان

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان در کنار کوهنوردان

به گزارش گلونی طبق ویدیو منتشر شده، یک خرس قهوه‌ای در قله سبلان به کوهنوردان نزدیک شده و از ته مانده و غذاهای رها شده کوهنوردان به جای غذای طبیعی استفاده می‌کند.

در مرحله اول باید گفت که باید فاصله هر انسانی نسبت به حیواناتی نظیر خرس حفظ شود تا هر دو طرف از نظر جسمی و روانی دچار مشکل نشوند.

در مرحله بعد باید متوجه بود که نزدیکی به خرس و غذا دادن به او باعث بروز مشکلات و خطراتی برای این حیوان در دراز مدت می‌شود.

چرا که در صورت تکرار این اتفاق این حیوان به خوردن ته مانده عادت می‌کند و برای شکار تلاشی نمی‌کند و امکان دارد برای تهیه زباله یا غذا از منطقه زندگی خود بیرون برود و به محل زندگی انسان نزدیک شود.

از طرفی ممکن است دادن غذای انسان به خرس، باعث مسمومیت و تغییر ذائقه حیوان شوند.

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان

کار خطرناک محیط بان و نزدیک شدن به خرس

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

علاوه بر این موارد، غذا دادن به حیواناتی مانند خرس، تجربه‌ای مشترک در بین افراد نیست.

همین موضوع باعث می‌شود چنین حیوانی در مواجهه با هر انسانی غذا طلب کند و چون غالباً افراد با دیدن خرس فرار می‌کنند یا با سنگ و چوب به حیوان حمله‌ور می‌شوند، به او آسیب می‌زنند.

از طرفی عادت کردن به خوردن غذای مانده گردشگران شدن این احتمال را به وجود می‌آورد که چنین گونه جانوری، راحت‌تر در دسترس شکارچیان قرار بگیرد و برای رهایی از دست آنان تلاش نکند.

به همین علت قرار گرفتن در چنین فاصله‌ای با خرس اشتباه بوده و غذا دادن به او کاری اشتباه‌تر است.

موضوعی که قبل از برگزاری هر تور طبیعت‌گردی باید آموزش داده شود تا همه کسانی که می‌خواهند به طبیعت بروند، با آگاهی در منطقه حضور پیدا کنند و باعث آسیب به خود و محیط زیست نشوند.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل