گلونی

داینا‌سور‌ها را بشناسید؛ حضور آنها در ایران چگونه بود؟

داینا‌سور‌ها

داینا‌سور‌ها

رد پای داینا‌سور‌ها در تصویر و تصور ما

به گزارش گلونی داینا‌سور‌ها نه قدیمی‌ترین گروه جانوران زمین بودند، نه بزرگ‌ترین آن‌ها، نه دیرزی‌ترین آن‌ها، اما بی‌شک جذاب‌ترین گروه جانوران زمین بوده‌اند.

جانورانی که از ۲۲۰ میلیون سال پیش به تدریج همه کره زمین را اشغال کردند و حتی بعد از این که خیلی از آن‌ها ۶۶ میلیون سال پیش منقرض شدند، گروه کوچکی از آن‌ها همچنان بر زمین باقی ماندند و هنوز هم روی زمین زندگی می‌کنند؛ با تنوعی دو برابر تنوع پستانداران.

اما دانش بشر درباره آنها به تدریج کامل شد. زمانی این موجودات را خزندگانی غول‌پیکر و نه بیش‌تر تصور می‌کردیم؛ اما امروز دایناسورها را بیشتر شبیه پرندگان، یعنی همان گروه بازمانده از نسل دایناسورها، تصور می‌کنیم.

بررسی تاریخ معاصر دانش دیرینه‌شناسی و سیر تحولات دیدگاه‌های علمی پیرامون دایناسورها تا حد زیادی مرتبط با تاریخ هنر علمی و به خصوص سینمای تخیلی است.

داینا‌سور‌ها در تصویر و تصور ما

به همین منظور و در روز جهانی دایناسورها گفتگویی با عرفان خسروی و کامران کشیری در صفحه سفر با شیما انجام شد که می‌توانید آن را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

 نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است این صفحه زیر نظر گروه فرهنگی چهرداد است. گروه فرهنگی چهرداد را در اینستاگرام دنبال کنید.

رسالت این گروه فرهنگی فراهم بستری است تا بتواند در عرصه فرهنگ و تاریخ فرصت کافی برای تعامل بین اندیشه‌ها، بیان موضوع و تحلیل دیدگاه‌های افراد متخصص از زوایای گوناگون در اختیار افراد علاقه‌مند قرار دهد.

پایان پیام

 کد تخفیف‌ ویژه خوانندگان گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل